Sv: Flätgel

Jag har den och den är faktiskt bra. Vet dock inte om den håller allt på plats sen, jag har alltid hårspray på knopparna efter att jag knoppat klart. Men det blir lättare att fläta iaf.

Jag flätar inte min häst (fjording) men jag använder gelen i svansen när jag ska tävla, och tar i lite innan jag flätar hela svansen innan transport. På tävlingsplatsen lossar jag flätan och skakar upp svansen. Han har så tunn svans och ser bättre ut med lite lockar, och jag tycker absolut att de håller bättre sen jag började använda gelen. Funkar säkert bra att hålla flätorna snygga också, som vilken frisyrgel som helst, men jag köpte på Hööks för att prova, och den är ju oparfymerad som jag vill..

Det låter bra!
Jo, oparfymerad vill jag också ha, inte så kul för hästen med lukter som det finns i vanliga.

Det borde väl vara som Total Mane and Tale Control (haha vilket namn eg.) och den är ju helt outstanding, har använt den alla år jag knoppat.
Håller allting på plats, lättare o knoppa, luktar ingenting alls.
O spraya den i blöt, flätad svans är ju det bästa, resultat blir tok-bra.

Typ mellan 100 o 150 kr, den är galet dryg. Har haft samma flaska sen 02-03 nu. Iofs har jag ju inte tävlat så mkt... :p

Tycker att Hööks flätgelé är helt ok. Den är lite för rinnig för att falla mig i smaken, men har hästen tjock man (vilket min häst inte har), så funkar den säkert bra.

Dollar

alltså det suger med flätgel! mina flätor blev helt kass. men men om ni vill sabba er hästs man är det ert problem

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 385
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
601
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka