Fleecetäcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare adnamA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 3 430
Sv: Fleecetäcken!

Haha, sött, det ser ut som ett pepparkakstäcke. Tur att jag inte köpte nått :p Skulle se hemskt ut på min, men din såg faktiskt söt ut i det :)

Notorius skrev:
Haha, sött, det ser ut som ett pepparkakstäcke. Tur att jag inte köpte nått :p Skulle se hemskt ut på min, men din såg faktiskt söt ut i det :)

Hihi. Min ser ut som en liten skotte. :p

Nej, ditt täcke ser ju faktiskt riktigt fint ut!
Hmn jag har haft ett just sådant, Rhino Wug vid något tillfälle på min häst det hade dock ett par år på nacken, var inte riktigt helt utan hade någon reva oss men det funkade i alla fall tillfälligt då för jag hade inte hunnit köpa något vintertäcke då. Det var eg. syrrans täcke, hon hade Fått det gratis av sin rika bortskämda kompis :p :smirk:

Men jag får se, jag kommer ju som sagt åka till butiken och kolla vad de har kvar osv. för något. Men om jag inte köper ett Rhino utan ett Amigo i stället så har jag ju råd med ytterliggare ett täcke haha ;)

Har tjänat ihop nån tusenlapp nu faktiskt + att syrran är skyldig mig tusenspänn + att jag lyckades pruta ner dressyrsadeln jag ska köpa en tusenlapp ;)

Fast jag har lite annat på inköpslistan med, lite bandageunderlägg m.m. bland annat.

Alltid roligt att shoppa (nu känner jag Hallonsodas ögon i nacken :p)! :)

Jag ska köpa dressyrsadel så jag har inte råd med någonting extra just nu. :crazy:

Okej, har du någon på gång då? :) Några märken osv. du funderar på? Eller letar du fortfarande?

Jag har ju själv haft en Bates Maestro med Cair på prov nu i en till två veckor. Pratade med tjejen som sålde den idag så i morgon ska jag åka och betala den (hade lagt handpenning). Prutade dock ner den en tusenlapp. :)

Sedan har jag konstigt nog :D lyckats tjäna ihop lite slantar här och var. Ska ha 400 av en kompis, en är skyldig mig 145 spänn, sedan har jag sålt lite gamla ridkläder för 600, syrran är skyldig mig en tusenlapp osv. och dessutom ska jag sälja säkerhetsvästen och lite Hansbo schabrak som jag inte har någon större anvädning för. Detta gör att det blir en del pengar här o var som sparats ihop ;)

Har 400 spänn på kortet som jag sparat denna månaden (duktigt eller hur ? :p ) så jag har runt 2500 i alla fall och så har jag ju pengar som inte blev förbrukade i samband med sadelköpet :p dels eftersom jag lyckades pruta, får den för 6500 nu. Och jag hade lagt maxgränsen vid sadelköpet vid 10 000:- så det var ju bra!

Däremot finns det så jäädra möe fina grejer över allt som jag vill ha :D och jag skulle behöva vara typ miljonär för o köpa allt haha, så man får ju nästan lite beslutsångest över vad man ska köpa i stället. :p

Om du skulle hitta en brun sadel och skulle vilja ha en brun (havanna) dressyrgjord kan du ju alltid höra av dig. Borde passa bra till din hästs färg ;) har bara använt den 2 ggr så den är som ny, har ju svart sadel nu :smirk:

Mja.. jag är fortfarande i tagen efter den perfekta sadeln. Ska åka till Mustang och prova lite så fort jag kommit upp i den mängd pengar jag tänkt ta med (dvs sålt min sadel). :angel:

Jag har rätt mkt pengar just nu men allt går ju ut, till kurser, saker jag köper, och så måste jag spara till sadeln. :p

Hur lång är gjorden? :D

Du behöver inte ett vintertäcke i strl 135 (liten 145:a)..? :angel:

Notorius skrev:
Vadå för vintertäcke? :p

Det är ett ganska tjockt (200-300 g kanske?) silverspräckligt (ja det är svårt att förklara :p) Horse Guard täcke. :D Som jag inte behöver övht. men hittar inte en jäkel att sälja det till..

Höm höm höm.

300 kr kanske?
Jag har ingen koll på vad man kan ta för det. :p

Har också det där snygga täcket:banana:

På min bruna ponny, som verkligen passar i det, det smälter in:)

Snyggast i hagen numera(fast det har hon ju alltid varit iof:love: )

detta var fräckt!
TKamoflage.jpg

Det äppelgröna var bara så :love: ...
Här kommer lite fina täcken som jag hittat;

I och för sig ett bomullstäcke, men jag tyckte att det var fint iaf. :love:

Ett fleeceridtäcke för den som gillar brunt och rutigt...

Det här är två inte fullt så ovanliga täcken.

Det här är allt annat än ett täcke av fleece, men det var så roligt att jag bara var tvungen att ta med det :D

Två väldigt snygga täcken, speciellt det gröna :d

overtyre skrev:
Det äppelgröna var bara så :love: ...
Här kommer lite fina täcken som jag hittat;

I och för sig ett bomullstäcke, men jag tyckte att det var fint iaf. :love:

Ett fleeceridtäcke för den som gillar brunt och rutigt...

Det här är två inte fullt så ovanliga täcken.

Det här är allt annat än ett täcke av fleece, men det var så roligt att jag bara var tvungen att ta med det :D

Två väldigt snygga täcken, speciellt det gröna :d

va hittade du alla dem ? :p :d

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det lite kul att mixtra med mobilkamera o text… Uppgiften jag gav chatGPT... Kan du göra en snygg JPG med hjälp av bilden och...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: IngelaH
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka