Fler som går i samma tankar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare KarlBertil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 848
K

KarlBertil

Funderar starkt på att låna ut hästen ett tag. Känns som allt är hopplöst. Hästen verkar kommit i nån sorts trotsålder på gamla dar. Som om han glömt allt han lärt sig och det finns spöken överallt. Inför varje ridtur har man förväntningar att han ska hålla sig i skinnet och vara som han brukar. Men efter känns det lika hopplöst då det alltid är nå som krånglar. Tex går han kanon i traven så kommer "knäppet" i galoppen eller tvärtom. Har ingen ork kvar snart! Hur tar man sig ur svackan?! Vill ju helst inte göra mig av med honom, men det känns som jag snart inte har nå val...:cry:

Sv: Fler som går i samma tankar?

Hej.
Nej går inte i sådana tankar.

Men hur länge har du haft hästen?
"Vad" är det som händer, vad mer du med knäppar?

Jag undrar också vad det är som händer?? Vad är det han gör och har du någon teori om varför? Har du tagit hjälp av någon? Det kanske skulle hjälpa att rida för instruktör ibland?

Kan känna så där i små korta perioder, ett par dagar åt gången bara... men så har jag ju inte haft häst så länge heller...

En sak jag tycker är jätteskönt är att varva ridningen med körning. Just nu känner jag att jag har jobbat för mycket och att jag är lite leds på ALLT - så jag har bestämt att hästen och jag skall vintervila i tre veckor. Nu kände jag att jag börjar ångra mitt beslut, är fortfarande sex dagar kvar på vilan och jag har börjat längta!

Men det kanske inte hjälper dig med en sådan kort paus... en medryttare, gärna en duktig som kan hjälpa dig kanske kan vara något annars?

Lycka till!!!

/Jenny

Jag tycker att du ska träna för en tränare. Hon eller han kan ge dig råd och tips hur du kan träna din häst rätt och komma med förklaringar kanske varför din häst håller på som den gör.

Har också svackor ibland, oftast räcker de bara nån vecka, den jag har nu har dock sträckt sig i tre månader. Jag ställde helt sonika hästen på vila. Slängde ut en hösilagebal i hagen och lät honom göra det han var bäst på, äta. ;)

Varför traggla om det inte känns kul eller givande? Det ger inte hästen någon större njutning heller precis. Ställ av hästen någon dag/vecka och gör nåt annat istället.

Ibland behöver man ju ha dessa svackor för att riktigt kunna uppskatta när det går bra ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 088
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Skrotvärde bil
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur