Flera ringar.

cambodia

Trådstartare
Jag vill ha en ny ring, men har redan en på varje ringfinger och undrar vart jag ska ha en tredje (vill inte byta ut någon). Eller om det blir för mycket med tre...
Slår de inte emot varann om man har på fingrarna bredvid varann? Hur har ni?
Bilder :D


Värdsliga problem såhär en söndagskväll :rofl:
 
Jag tycker att det är för mycket med ring på tre fingrar. Om det passar med hur ringarna ser ut kan du ha två på ett finger. Annars får du växla, du behöver väl inte ha samma varje dag.
 
Nu har jag sällan ringar längre tyvärr, men en period hade jag flera stycken hela tiden, till och med när jag red. Aldrig tyckt att de slår i varandra eller är i vägen så.
 
Jag har gärna massor av ringar och tycker inte att de slår mot varandra. Jag brukar ha 2-3 på ena handen och 1-2 på andra.

I ditt fall hade jag satt en på långfingret.
 
Nytt år (nytt liv...) och nya frågor...

Är det okej att ha annat än förlovningsring/vigselring på vänster ringfinger? Tänker om man tar någon som inte ser ut som en ”typisk” sådan ring. Jag vill gärna ha en ring där men ja, snart måste jag ju ta bort den och det kommer kännas tomt och konstigt :(
 
Nytt år (nytt liv...) och nya frågor...

Är det okej att ha annat än förlovningsring/vigselring på vänster ringfinger? Tänker om man tar någon som inte ser ut som en ”typisk” sådan ring. Jag vill gärna ha en ring där men ja, snart måste jag ju ta bort den och det kommer kännas tomt och konstigt :(
Jag tycker det och brukar ha det själv. Tycker det är en jätteudda företeelse att en ring på ett finger ska betydda något. Och om någon skulle tro fel, so what? 🙂
 
Jag hade gärna ringar på vänster ringfinger förut (sen bröt jag det fingret och efter operationen behöver det en större ringstorlek än på högerhanden). Mina fingrar varierar lite i tjocklek under året, så en ring som köps för höger ringfinger på sommaren passar ibland på vänster långfinger på vintern etc. Jag bär smycken för att det är fint. Så tycker jag att den ser fint ut på ett finger, bär jag ringen där - oavsett vilket finger det är. Sak samma, liksom :laugh:
 
Jag hade gärna ringar på vänster ringfinger förut (sen bröt jag det fingret och efter operationen behöver det en större ringstorlek än på högerhanden). Mina fingrar varierar lite i tjocklek under året, så en ring som köps för höger ringfinger på sommaren passar ibland på vänster långfinger på vintern etc. Jag bär smycken för att det är fint. Så tycker jag att den ser fint ut på ett finger, bär jag ringen där - oavsett vilket finger det är. Sak samma, liksom :laugh:
Jag håller helt med! + att jag har fått ett par ringar och vill gärna bära dem. :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 287
Kropp & Själ Hej! Någon som fött barn, inte haft något problem men sedan flera år senare börjar läcka? Jag har visserligen inte ridit lika mkt nu som...
Svar
7
· Visningar
1 042
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 692
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp