Flex-Ride stigbyglar

TheWickedWitch

Trådstartare
Någon som har testat eller till och med har såna?

Jag tilltalas av att de är skonsamma mot knäna ( har knäproblem sedan många år tillbaka) samt att de finns med galler, det enda jag är skeptisk om är om de går att använda på min westernsadel eller om de blir för smala, det står inte utskrivet något mått på sidan som säljer dem.

FlexrideClosed.jpg

Sv: Flex-Ride stigbyglar

Jag har inte provat dem själv, men här är lite mått jag hittade iaf.

Bredd vid botten: 10,5 cm (E-Z Ride 14,5 cm)
Bredd vid mitten: 12,5 cm (E-Z Ride 13,5 cm)
Djup: 9 cm (E-Z Ride 10 cm)
Djup på Flex-Ride med galler: 13 cm (E-Z Ride 16 cm)

Jag använder de på min distanssadel som är av "westernmodell". Man kan inte sticka in stiglädret i hålet (stiglädret är för brett) men ha det nedanför.
Dessa stigbyglar är mycket mer skonsamma för knä och benhinner. De är även bättre vintertid än kylande järnstigbyglar.
Många distansryttare använder dem eller liknande.
// Linda

Jag har sådanna sedan ca 2 år tix på min distanssadel. Är mkt nöjd. :love: Märker stor skillnad på mina ben då jag ridit långt, inte alls lika ont/träningsvärk längre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 210
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 155
Senast: Jamtland
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 678
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 859
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023