Bukefalos 28 år!

Flexijoint

mirage

Trådstartare
Det låg en sån himla bra tråd uppe om tillskott förut, visst verkade det vara Flexijoint som var bäst mot stela leder?

Läste att någon/några köpte hos Equimins, är det det billigaste alternativet? Ska man beställa med DHL eller med Posten?

Tacksam för svar!

/Linda
 
Sv: Flexijoint

Gav mina gamla häst bioglucomin mot stela leder...vet inget om flexijoint...
 
Sv: Flexijoint

Vi har precis börjat ge Flexijoint, men har inte sett någon skillnad. Det är tydligen väldigt individuellt om hästen visar någon skillnad eller inte.

PM´a Alexandra W, hon har MYCKET erfarenhet av just Flexijoint.
 
Sv: Flexijoint

Hej,

Vi har gett våran Lukas Flexijoint i minst 60 dagar nu och sett stor skillnad. Jag vet inte om det var min tråd (som försvann med krashen) som du tänker på men den tog upp mycket om hur vi upplevde med Flexin.

Skickar PM till dig om inköpstället.

~Ingrid
 
Sv: Flexijoint

Glucovett är billigare och innehåller mer av dom viktiga ämnena.
(samma innehåll som Flexit)
Finns att köpa på flera ställen.
 
Sv: Flexijoint

Vet du om något ställe i Stockholm som säljer det? Hur länge räcker en burk på tex 1 kg till stor häst, 650 kg?

/Linda
 
Sv: Flexijoint

Borde ju gå att köpa någonstans i Stockholm tycker jag.
Själv beställde jag från nätet,Bodystore tror jag det heter.

En burk räcker väl ung 2-3 månader,man ger dubbel dos första 30 dagarna.
 
Sv: Flexijoint

Inga dopingsubstanser

Gäller det både den flytande och pulvret? För den flytande låg i någonslags tinktur som det var devils claw i och den har väl dopingkarens eller hur är det?

Undrar mest har en häst som är väldigt duktig på att sortera bort det mesta i pulverform om hon inte tycker det är gott.

Camilla
 
Sv: Flexijoint

tinkturen skulle jag inte ge, vet faktiskt inte om det ger utslag men jag skulle inte vilja prova heller, dels för att det är i sig smärtstillande och dels för att man inte vet.
Förut var det ju karens på MSM et men det har blivit borttaget nu från listorna.

Jag har rekommenderat tinkturen till hästar som är mer akuta och behöver smärtlindringen, börja med den ( får snabbare effekt) för att övergå sedan till pulvret
 
Sv: Flexijoint

Jag menar ifall Glucovett finns i Stockholm någonstans. Går säkert att söka upp på nätet. :)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 694
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 918
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 878
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 264
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp