Flughuva Buzz-off

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 55
  • Visningar Visningar 3 916
C

cerrox

Vad tycker ni om den? Jag tror att jag ska beställa...är dom normala i storlekarna? Tror ni det blir bra med en M till en arab (brukar ha cob) och en XS till ett litet russ (brukar ha liten pony)?..

2240.jpg

Sv: Flughuva Buzz-off

Hej!
ja dem är faktiskt väldigt normala i storleken har själv M till våra araber och XL till stora halvblodet. Så jag skulle kört på dem storlekarna. Förövrigt är det lätt den bästa flughuvan jag har testat Horseware är både dyrare och sämre.

absolut bästa flughuvan jag någonsin haft!

Och jag upplever dem som normala i storleken så det blir nog bra så som du tänkt. :)

Det låter ju bra.. :) Tycker att man har provat dom flesta huvorna nu, men jag har inte hittat någon som är riktigt bra, antingen är det passformen eller så hållbarheten...

Förresten hur tycker ni hållbarheten är på dessa? Antar att ni tycker passformen är bra? :D

Vad bra en till som har postivt att säga om huvan...jag tror jag redan har bestämt mej nu, jag beställer nog en M och en XS... ;)

hållbarheten är jättebra, har haft i flera år, Mark todd och Horseware och all annan skit däremot är slängda:angel:

Hållbarheten är som sagt kanon.
Min unghäst fick ta över ponnyns huva som hon hade haft ett par säsonger och den är lika fin som när jag köpte den. Sitter också jättebra i hagen så de inte plockar av sig den.

Det låter ju KANON om den kan hålla i flera år!!! :) Flughuvorna jag haft innan har inte ens hållt en säsong!!! :smirk:

Det låter ju för bra för att vara sant..att jag inte köpt den innan, har dock haft den i tankarna, men det har blivit andra huvor ändå som inte har hållt ens en säsong..men nu har jag bestämt det blir att beställa dessa bucas huvor.. ;)

Även jag instämmer i hyllningskören, detta är den bästa flughuva jag har haft. Passformen har varit kanon på båda de hästar som har haft den, och hållbarheten är super. Medryttarpållens huva har fått vara med om ganska tuffa tag eftersom grabbgänget i hans hage älskar att dra i varandras grimmor och huvor. Andra huvor håller i max en vecka, men Bucashuvan använde han hela förra sommaren och det syns knappt att den är använd. Han får inte skav av den heller, vilket han får av nästan alla andra huvor.

Jag tycker oxå att detta är den bästa jag köpt! har 3 st! Sitter bra, håller länge och inget skav!!

Jag instämmer i kören, jag använder inga andra, de är outstanding. Mina äldsta är 7 år i år, och inte en reva i den.

Jag köpte på den tid det var 'täckesstorlekar' på huvan, 125, 135 osv.

7 år, det är INTE dåligt det. :) där jag tänkte köpa mina ifrån har också dessa 'täckesstorlekar' + 'vanliga' S,M,L osv. på storlekarna... M är tydligen 135, S 125, XS 115...vet att du också har araber, vad har dina för storlekar?

Ska beställa imon tänkte jag, men håller lugnt fast vid att det blir dessa Bucas huvor... ;)

Vad härligt att höra att alla är positiva till denna huva, min kille har ju förstört ett antal huvor, 2 stycker rök förra säsongen!! ;)

Vision har Small i sådana fall, för har 125. Men han är ju en liten plutt han ;)

Kele är med i föreningen 'vi som vägrar mössa' och brukar hänga sina huvor i ett träd, men hon skulle behöva 135 om hon skulle ha en nu, hon är ju inte riktigt lika mkt plutt hon ;)

Fbldamen vet jag inte, hon ska få nu i vår men kommer behöva minst 135, kanske snäppet större (har 135 i täcken).

Under dessa sju år har de dessutom tvättats minst en gång i veckan under säsong i maskin, de har kliats av, de har legat ute i hagen i ur och skur (kan ju ta X tid innan man hittar på de förbaskade luvorna när de tappat dem, stor hage) och de har hängts upp i träd av små hjälpsamma hästar etc.

Dessutom så förutom att de håller, så sitter de bra med, såpass mjukt nät att man inte riskerar skav av en 'intryckt' ögonbubbla t ex, men tillräckligt med styrsel på för de INTE ska gå emot ögonen ALLS om de inte kliar sig och trycker huvan mot huden. Inte ens skavfjantiga Vision har fått ett endaste litet skav trots dygnet om användning i perioder. Och aldrig hittat en enda liten fluga innanför luvan heller.

Ok..min arab har ju ganska så 'stort' huvud, har gott och väl cob i grimma/träns, samt 135 i täcken så M (135) borde nog funka..russet däremot har liten pony i grimma/träns och 105 i täcken så XS (115) blir kanske förstort, men det är ju den minsta storleken, så får chansa på att den passar..

Men det låter verkligen som super huvor... ;)

Tråden kanske börjar bli tjatig, men jag älskar buzz-offhuvan :D Har bara haft min en säsong, men dne höll, till skillnad från all annan (dyr) skit man köper. Den är väldigt mjuk och följsam men ändå slitstark. Min ponny går i skogshage där han har kliat sig mot träd med den osv. men inte en repa. Jag har M/135 till min arab/NF-korsning.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
599
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka