Flughuva - fästa hur?

QueenLilith

Trådstartare
Jag har en flughuva som saknar fästen till att fästa i tränset och den känns som den är på väg att åka av under användning. Tänker att kanske andra inte har samma problem eftersom så många flughuvor verkar skulle vara under tränset utan fäste. Men har någon annan testat att synpå kardborre eller liknande för att hjälpa hålla dom på plats? Jag har köpt kardborre band men osäker på hur jag skall sy 🤔
 
Man kan trä käkremmen genom ”virkningen” så att iaf kanterna hålls kvar. Jag brukar ibland ta gummisnoddar som jag trär genom virkningen och knyter fast runt käkremmen.
Annars brukar jag mest stanna till och dra lite i tyget under tidpasset när den glider framåt.
 
Klart att jag har en sån här... utan virkning 🤣
1000004560.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 454
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 367
Senast: Shaggy
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 369
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp