Flughuva som sitter kvar!

Taz

Trådstartare
Hejsan!

Jag undrar om ni vet någon bra flughuva som inte hästkompisen i hagen kan dra av:smirk:

Min häst får aldrig ha sin flughuva på mer än i ca 30 min sen har hans kompis tagit av den:(

Grimma med flugpannband är uteslutet då han tar tag i grimman och sliter av.
Bucas flughuva har jag provat men den satt inte kvar.
Hööks Termo master fly hood sitter inte kvar då det är för mycket elastitet runt om.
Jacsons flughuva verkade bra med heltäcknde runt käke och allt men hans öron fick inte plats i den, för lite mellanrum mellan öronen.

Så kära vänner, har ni några tips så fram med dom:idea:

:bump:

Sv: Flughuva som sitter kvar!

Troligtvis kommer du inte åt problemet med någon specialhuva utan det är rätt krasst så att du får byta hagkompis åt din häst om den börjat med beteendet att dra av saker.

Annars kan du fläta in såna där naturfärgade balsnören i pannluggen så den blir längre, men det är ju inte så snyggt ;)

Prova ha grimman över ;) då brukar dem sitta kvar ;) Själv haft problem och hitta bra luva med bucas funkar för oss :)

Mvh
Eran Emma

Tack för era svar:bow:

Tyvärr drar han först av grimman om man har den på och sen luvan:(

Hopplös häst:mad: (behöver jag säga att det har gått åt några täcken i vinter också:mad:)

Sära på dom e synd då dom är bästa polare och är väldigt förtjusta i varandra:love:

Jag får leta vidare, såg att Hööks har en flughuva med dragkedja under käken den kanske kan vara något:confused:

Hejsan!

Den jag har provat på Hööks är den blåa från thermo master fast jag har grå).

Jag köpte en från jacson som liknar den lila på hööks men där var för kort mellan öronen så han kunde inte röra öronen när han hade den på, men jag tänkte nu att man kanske kunde klippa av öronen så dom är fria:confused:

Tack för era svar:bow:

Tyvärr drar han först av grimman om man har den på och sen luvan:(

Hopplös häst:mad: (behöver jag säga att det har gått åt några täcken i vinter också:mad:)

Sära på dom e synd då dom är bästa polare och är väldigt förtjusta i varandra:love:

Jag får leta vidare, såg att Hööks har en flughuva med dragkedja under käken den kanske kan vara något:confused:

Prova med cribhalt på grimman kanske?

Har själv en häst som alltid tar av sig flughuvan själv i hagen,:crazy: men jag började med att låta grimma sitta på ovanpå, nu har det funkat bra. Har en Bucas huva.

Vi har en häst i byn som är precis som din hästs hagkompis.
Mina hästar går i hagen bredvid den och han sliter av alla flughuvor även på våra så fort han kommer åt.

Men nu har hans hagkompis fått en ny flughuva som faktiskt verkar sitta kvar. :bump: Jag ska genast ta och ringa henne och fråga vad det är för märke!!

Hejsan!

Det hade varit jättesnällt om du ville fråga:banana:

Tusen tack:bow:

Den vita luvan med dragkedja under hakan, är också för elastisk. Tog inte två minuter för min häst. Köpte sedan en från Shires, den var betydligt bättre, satt på mer än 18 timmar :D

Min har kommit på att om man gnider huvet riktigt hårt i marken så lossnar den :mad: samt går i sönder.. :smirk:

Min mening med detta var alltså, lägg inte pengar på Höökshuvan, den är inte bättre än den andra...

Hejsan!

Du har möjligtvis inte frågat din granne ännu:angel: om vilken luva hon har köpt?

Min häst plockar också av sig det ena efter det andra.. Har provat med "vanlig" nätflughuva.. Har provat5 med sådan som är elastisk under käken och går över öroren och har även provat med vanligt flugpannband..
Funderar nu på att köpa någon ny och är lite små intresserad av att pröva flugpannband med käkrem (med eller utan öron) från hööks.
Har ni några erfarenheter av någon av dessa? :)

Det enda som har hjälpt någorlunda är att vi smetar på "Anti bit", måste underhållas varje dag och ibland har den åkt av ändå. Har provat massor av olika modeller, dom med öron åker av först, lätt att dom får tag i örat å drar.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan E ganska ny på detta så jag undrar om någon kan ge mej tipps på en flughuva som sitter bättre än den jag har. Jag har en...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: sannaaaaaaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka