K

kolungarna

Vad för flughuva har ni att rekomendera inför sommaren?
Kraven är att den ska vara bekväm, hållbar och att den inte ska åka av under betet.
Är det smart att köpa en svart eller mörk huva som skyddar ögonen för solen? Bör man köpa en huva med eller utan öron?
Tacksam för svar

/Kolungen
 
Sv: Flughuva

jag gillar dessa i från bucas de är ljusblå och skyddar från solvärmen. De kostar 249 kr och är verkligen bra. Med bra passform.
Så de är den jag rekommenderar :D

En nackdel är att de lätt blir skitiga. Men köp två så kan du ju ta hem den ena och tvätta medan pållen har den andra på sig ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Flughuva

Hööks hade några lila/svarta förra året som iofs höll bra men jag tyckte lycran var äcklig, det är ju varmt :crazy:
Jag har en svart jag köpt på en mässa för 2 år sedan... jättebra :D
 
Sv: Flughuva

Jag har en från Bucas som jag gillar!
Dock sitter den inte fast sådär kanonbra, åker lätt av om hästen rullar sig och "gnuggar" huvudet mot marken!
 
Sv: Flughuva

Jag har den ljusblå från hööks. Bra passform och kardborren sitter som sten. Har aldrig behövt leta efter den i hagen! Tyvärr fick min häst skav av den, men det får hästuslingen av allt.
 
Sv: Flughuva

jag har en "äkta" amerikansk flughuva, de finns i välsorterade ridsportsbutiker. De ser ut som hööks billiga men håkller nättre och hästen ser jättebra genom dem och de har en perfekt passform, finns i massor av storlekar. Har haft min tre sommarar och den är som ny trots en massa rullande och bitande...
 
Sv: Flughuva

Jag har Bucas till båda mina, väldigt nöjd!! Skulle aldrig köpa en mörk huva, tänk hur varmt det blir i solen! :eek:
 
Sv: Flughuva

Har oxå en ljusblå m öron från Bucas, kostar typ 188 på Börjes :)
Den är bra, men den har nog åkt av nån gång. Dock syns ljusblått rätt bra i gräset, så det har väl aldrig varit problem att hitta den. Fast min häst är oxå rätt duktig på att skala av sig saker :smirk:
Att ha öron på luvan är nog inte fel, knotten brukar trivas rätt bra just i öronen annars!
 
Sv: Flughuva

Min häst har ganska stora ganascher och jag har då lite problem att hitta någon som passar bra. Jag har dock hittat Rambos flughuva och den är kanon i passform. Rätt dyr om jag inte minns fel men absolut hållbar!
 
Sv: Flughuva

jag har en sådan "vanlig" svart med "nät" oc teddy foder..De är bra och finns både med och utan öron!
 
Sv: Flughuva

Jag har Globus svarta näthuva med öron. Den har bra passform och håller bra på min iofs rätt så försiktiga häst.

Har provat Hööks båda mjuka, blå varianter med resår, men de satt verkligen helkasst. De sitter åt jättehårt runt huvudet och skaver, resåren gör även att de glider upp över kindbenet mot ögonen... :crazy:
 
Sv: Flughuva

Säger som många andra här, Bucas flughuva. :love:
Jag har nog testat dom flesta som finns på markanden tror jag & Bucas är den enda jag är 100% nöjd med. :love:
 
Sv: Flughuva

Jag har samma som dig. Det är den enda flyghuvan som sitter bra på min häst. Hon har långt huvud (från öron till nos) sen även långt från panna till ganasch. Ska köpa en likandan i år också. Har tidigare provat minst 6 stycken andra märken!
 
Sv: Flughuva

Bucas-luvan är den enda luva som jag har provat som verkligen funkar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ännu en sommar närmar sig och min lägenhet är varm. Det har i vår varit upp till 23-24˚ fast elementet är av. Har haft 23˚ i några...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 341
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Försöker få tag i ett lämpligt hö till vår ponny nu inför sommaren då hon inte ska gå på bete i år pga fångrisk. Det är inte många som...
2
Svar
20
· Visningar
1 994
Senast: tara
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 354
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp