Bukefalos 28 år!

S

Smilla96

Nu är det snart dax att försvara sin häst mot alla dessa j*vla bitande kryp igen.

Vill ha tips på riktigt bra flugmedel som fungerar altså håller borta alla bitande varelser så att man kan rida ordentligt och att hästen kan beta utan att behöva spring ifrån alla stick.
Känns som jag har provat det mesta men inte hittat nåt som jag varit supernöjd med än. så tips mottages tacksamt!
 
Sv: Flugmedel

Jag har tre favoriter som jag tycker fungerar riktigt bra, resten som jag har provat har verkat en kort stund bara.
Equimin Sommarspray
Absorbine Ultrashield
och Effol Bremsen Blocker :bow: Dessa tre hjälper mot både flugor, mygg och broms.
 
Sv: Flugmedel

I år har jag köpt Absorbine Ultrashield efter att ha hört flera som tycker den är jättebra, men har inte hunnit prova den än.
Förra året var det bästa jag provade Mygg&sånt (tror jag den hette). Fungerade förvånansvärt bra, dock ej mot broms men enda problemet var att den var odryg och tog slut snabbt.
 
Sv: Flugmedel

finns de inget som e mer naturligt? asså typ nått man kan blanda själv eller mer, ja naturligt=) vill inte använda switch och all de här starka medlena för ofta, känns inte helt bra tycker jag.

men måste man så måste man..
 
Sv: Flugmedel

Absorbine Ultrasheild tycker jag är den som fungerat absolut bäst :)
 
Sv: Flugmedel

Nyfiken på d oxå :) får gärna skicka PM om var man kan köpa det speciellt i kronobergslän å blekinge :)
 
Sv: Flugmedel

Jag tycker att Absorbine Ultrashield funkar jättebra!

I fjor var där också många som rekommenderade detta, så jag köpte en flaska. Funkade inte alls - konstigt att det inte hjälper på mina bägge hästar :( när det blir bra resultat för andra :confused:
 
Sv: Flugmedel

finns de inget som e mer naturligt? asså typ nått man kan blanda själv eller mer, ja naturligt=) vill inte använda switch och all de här starka medlena för ofta, känns inte helt bra tycker jag.

men måste man så måste man..

Jodå det finns en del hemliga husmorsrecept. :D Förra året provade jag en röra på vatten, rosmarin, grönsåpa och riven vitlök. Men det var ingen mirakelkur kan man säga.
 
Sv: Flugmedel

hjälper switch mot mygg?om det inte gör det,kan man kombinera switch med något annat medel?
 
Sv: Flugmedel

I fjor var där också många som rekommenderade detta, så jag köpte en flaska. Funkade inte alls - konstigt att det inte hjälper på mina bägge hästar :( när det blir bra resultat för andra :confused:



På min förra häst funkade RB86 superbra, men den nuvarande blev knappt hjälpt alls av samma medel. Kan det ha nåt med hästarnas individuella kroppslukt och dragningskraft på insekter att göra? *svamlar* Min nuvarande häst är en fästingmagnet och alla flugor sätter sig i öronen på honom. Bestämde mig för att prova Ultrashield och han har inte haft en enda fästing på två veckor. Flughuvan har han också klarat sig utan (hittills i alla fall). :D
 
Sv: Flugmedel

Finns ju massor av varianter man kan blanda själv med olja, vinäger, vitlök, sitron och gud vet allt. Men jag tycker dessa hjälper högst en timme, vad man än blandar :crazy:
 
Sv: Flugmedel

Utspädd äppelcidervinäger.

Ungefär 1 dl till en liter vatten.
 
Sv: Flugmedel

Effols funkade verkligen, men var dyrt.

Om man "grundar" med Switch, så slipper man de flesta bitande inskterna inkl. broms. Det håller dock inte 4-6 v för dem, så är hästen känslig mot Pyrethrin som även finns i Ultrashield får man ta ngt annat emellan.

Eksemtäcken är det bästa:bow: även om de är gräsligt fula:grin:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Roheryn
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 966
  • Artikel
Dagbok Ska försöka fatta mig kort, även om det blir svårt. Men jag har ett litet dilemma som jag behöver spåna kring. Jag har ett jobb som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 533
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Träning och hälsa del 12
  • Högtalare

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp