Flugor inne. Galen!!

Sådana där har vi på jobbet. De funkar väl skapligt, men det är ju ingen vallfärdning av flugor dit tyvärr. Då är nästan de som hänger ner i taket bättre.

Tänkte ihop med en bra nätdörr. Förhoppningsvis kommer det bara väldigt få flugor in med den. Men Granngården hemma hade den inte i alla fall.
 
Köpte ett vad det verkar bra myggnät till dörren. Katterna har inte förstått det än dock, men det kommer väl.
Men. Flugorna älskar nätet! Det sitter typ 30 flugor på det och några lyckas ju såklart komma in varje gång jag går igenom själv. Jag slår på nätet, flugorna lättar, vänder och är tillbaka innan jag ens hunnit öppna själv.

Det största problemet visade sig vara nu när jag skulle stänga ytterdörren för kvällen. Jag hinner inte stänga innan flugorna är tillbaka. Vilket gör att jag stänger in typ 15 flugor mellan dörr och nät.

Vad gör jag nu? Kan jag spraya nätet med nått så flugorna inte sätter sig där? Verkar dock inte som om flugor avskyr nån lukt.

Ändå valde jag svart nät.
 

Bifogade filer

  • 20210708_151423.jpg
    20210708_151423.jpg
    274,2 KB · Visningar: 20
Köpte ett vad det verkar bra myggnät till dörren. Katterna har inte förstått det än dock, men det kommer väl.
Men. Flugorna älskar nätet! Det sitter typ 30 flugor på det och några lyckas ju såklart komma in varje gång jag går igenom själv. Jag slår på nätet, flugorna lättar, vänder och är tillbaka innan jag ens hunnit öppna själv.

Det största problemet visade sig vara nu när jag skulle stänga ytterdörren för kvällen. Jag hinner inte stänga innan flugorna är tillbaka. Vilket gör att jag stänger in typ 15 flugor mellan dörr och nät.

Vad gör jag nu? Kan jag spraya nätet med nått så flugorna inte sätter sig där? Verkar dock inte som om flugor avskyr nån lukt.

Ändå valde jag svart nät.
Testa ultra shield
 
Har nät med magneter samt flugfångare ( de klassiska spiralerna) inne.
Har reducerat antalet flugor markant!
Har då ändå såväl får som hästar nära huset...
Katterna smiter lätt igenom fluggardinen, hund har jag inte för tillfället.
 
Har nät med magneter samt flugfångare ( de klassiska spiralerna) inne.
Har reducerat antalet flugor markant!
Har då ändå såväl får som hästar nära huset...
Katterna smiter lätt igenom fluggardinen, hund har jag inte för tillfället.

Får köpa flugfångare då.
 
Haha wow, det är ju lite det jag vill uppnå här hemma :p
Klistrar man fast fästen på dörrfodret som man sedan trycker fast kardborrarna på?
Najs att det sitter hårt trots "bara" kardborre!
 
Haha wow, det är ju lite det jag vill uppnå här hemma :p
Klistrar man fast fästen på dörrfodret som man sedan trycker fast kardborrarna på?
Najs att det sitter hårt trots "bara" kardborre!

Ja, kardborre eller så använder man medföljande typ spikar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 275
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Har hästen i ett stall som ligger utanför stan, men precis intill ett mindre bostadsområde. Kort och gott ute på landet. men bredvid en...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 162
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 787
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp