Flugskydd vid ridning

sthu

Trådstartare
Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?

Vi har Amigo Fly rider tror jag det heter. Och håller oss i åkerkanterna, för skogarna går knappt att vara i nu. Och sen ultrashield på mage och ben. Och så har han flughuva + flugpannband.
58794C2C-3696-4A2B-8B73-539A62DA94DE.webp

Jag är också täckt så de inte känner min lukt lika bra..

Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?
Det fanns en tråd om detta i maj, sök upp den.

Slutsatsen där var flugridtäcke, diverse olika sprejer och rid rätt tid på dygnet och på rätt plats.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 510
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka