Flugskydd vid ridning

sthu

Trådstartare
Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?
 
Vi har Amigo Fly rider tror jag det heter. Och håller oss i åkerkanterna, för skogarna går knappt att vara i nu. Och sen ultrashield på mage och ben. Och så har han flughuva + flugpannband.
58794C2C-3696-4A2B-8B73-539A62DA94DE.jpeg


Jag är också täckt så de inte känner min lukt lika bra..
 
Hur sjutton skyddar man sig mot insekter under ridning?
Både jag och häst var fullständigt täckta av flugor på vår korta runda idag. Trots ultrashield. Hästen blir halvt hysterisk och kan inte alls koncentrera sig som vanligt.

Hur skyddar ni er mot insekter under ridning?
Det fanns en tråd om detta i maj, sök upp den.

Slutsatsen där var flugridtäcke, diverse olika sprejer och rid rätt tid på dygnet och på rätt plats.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det inte snö så är det flygfän.. Och idag blev jag påmind om att hästen HATAR insekter. Så, vad har ni för insektstäcken vid ridning?
Svar
10
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
535
Senast: Leeelot
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
265
Senast: sweep
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp