flugtäcken + sol?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 458
H

Havregryn

Satt och funderade nyss, ett flugtäcke utan uv.skydd blir de varmare än ett flutäcke med uv skydd?

Sv: flugtäcken + sol?

rent spontant känns det som att det inte spelar någon roll. uv-skyddet ska bara stoppa skadliga solstrålar, medans det är materiel och färg som avgör om det är varmt eller inte.

det spelar nog ingen roll. tyg i sig skyddar ju mot solens strålar! viktigaste är att det är ljust, gärna vitt.

KL Tyg i sig skyddar just mot själva strålarna men inte från VÄRMEN från strålarna. Vissa material är helt klart varmare än andra.det är ju som sagt främst materialet, (och även färg) som avgör hur varmt det blir under täcket.

Senast ändrad:

Kvittar om det är ljust om det är fel material. Den hästen som har exemtäcke på sig hos oss var kokhet o svettig under sitt täckte igår trots att det är nästintill vitt.

ja givetvis måste det vara tunnt och andas också.... men ett mörkt flugtäcke är aldrig bra, drar till sig mkt mer värme än ett ljust.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig lyckats hitta ett flugtäcke till shettisen och undrar om det öht finns något som kan fungera? Hon är grov och har en grov...
Svar
19
· Visningar
677
Senast: Mia_R
·
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
265
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur