Flugtäcken

Inka-90

Trådstartare
Nubörjar det snart bli dags för att fundera på flugtäcken igen.
jag vill hö vad ni har för erfarenheter utav flugtäcken.
Jag är ute efter täcken som skyddar hästarna mot alla insekter och är slittåliga.
Tidigare har jag haft Bucas men de gick sönder förra sommaren så jag måste ha nya iår, jag har funderat lite på Rambo Protector, finns det någon som har erfarenhet utav dem? Några andra bra tips?

Sv: Flugtäcken

Jag letar också, så jag följer denna tråden med intresse!

Vill ha UV-skydd på mitt också, så jag snor din tråd lite och lägger till det :angel:

Bukastäcken håller för mycket ;)

ägde en exemhäst innan, och vi bytte ut exemtäckerna mot flugtäcken, näst intill samma sak, och bukas höll för mycket fnattande och lek i hagen. Så jag rek. dom täckerna varm. Kanske en aning dyra, men värt pengarna. Iaf från dom erfarenheterna jag har :)

Jag har 2 Rambo Protector o de är super!! Har provat flera märken o modeller men Rambo är outstanding!

sverigetäckets har ja, jätte bra eftersom hästen springer maraton utan....

Jag har prövat flugtäcken av nätmodell och de håller inte länge i min hage iaf. Dessutom håller de inte knott ute utan knotten kryper in mellan maskorna! :eek: Äckligt... För mig som har islänning passar heller sällan dessa täcken, hästarna ser ut som riddarhästar med täcken som går ner till knäna :D

Om man inte är rädd för att få en häst som ser ut som en korsning flodhäst/noshörning så tipsar jag om Boetts exemtäcken. De tål dessutom mycket tuffa tag. Ett av mina täcken är snart fyra år gammalt och håller fortfarande! De har oxå fördelen att de går att lappa/sy när det blir revor. Lapp-tyg får man med täcket.

jag har hw rambo dustbuster på den ena, det är jättebra. väldigt väldigt mjukt och skaver inte. och knotten kommer inte innanför.

andra hästen har mark todd med helhals. det är väldigt prisvärd, tåligt tyg. inte lika mjukt men skyddar bra.

bucas har jag också provat, det var jättedåligt!! bromsar flög inunder täcket och satte sig på korset. :eek: rena tortyrtäcket.. .:crazy:

jag e siper nöjd med mina bucas flug täcken. sen köpte jag även 2 "korv" exem täcken som är super. jätte slit tåliga och J*vligt billiga på gekås.. dessa täcken älskar jag skyddar mot alla fän som kommr på sommaren. Jag har även ett boet exem täcke som är super. min "skav häst" får inte skav av det =)

Pfiff har ett härligt mjukt och "håller tätt" för knott också uv skydd har den me..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka