Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pga deras överbokning fick hon ingen plats med flyget utan bokades om till ett annat flyg två dagar senare.
Liten kompensation? SAS har flera gånger givit resenärer nya biljetter samma dag (med stopp i frankfurt istället för direktflight) samt 500 euro för att de överbokat sina flighter till USA. Många har gladeligen tagit det.
Jag sitter alltid och hoppas på överbokning![]()
Fast jag är ju så rik att 500 EUR är en liten kompensation.![]()
Inte för USA-flighterna i alla fall. Jag har jobbat med säkerheten på deras USA-flighter från Arlanda i två år så jag har hört snacket både före och efter att resenärer har nappatOftast börjar de på lägre belopp.
Rakt på sak: behöver man vara nervös om man ska flyga med ryanair?
Jag har alltid sagt till mig själv att jag inte ska åka med det bolaget, men nu har vi bokat resa och det visar sig vara de som flyger. Kunde jag ju räknat ut egentligen eftersom vi bokade med ett billighets-bolag men det märkte jag inte förrän det var betalt och vi fick upp biljetten på skärmen.
Kommer vi komma fram i tid och säkert och kommer vårt bagage (både vanligt och hand-) med utan strul?
Inte för USA-flighterna i alla fall. Jag har jobbat med säkerheten på deras USA-flighter från Arlanda i två år så jag har hört snacket både före och efter att resenärer har nappatMed andra destinationer kanske det ser annorlunda ut.
Se bara till att följa alla deras regler till punkt och pricka så går det hur bra som helst att flyga med dem. De som haft problem med Ryanair har inte satt sig in i reglerna eller struntat i att följa dem.
KL
Jag väljer inte Ryanair i första hand, men jag HAR flugit med dem, till England när min dotter var bebis. Då förvånades jag (för jag var beredd på det värsta) over hur trevlig och artig personalen var och hur jag, med liten bebbe, självklart fick gå ombord före de andra och slapp köa osv osv. När jag sen skulle flyga vidare med SAS blev vi väldigt dåligt behandlade, personalen vid gaten var fruktansvärt otrevliga och pratade högt och nedlåtande om oss sedan jag vänligt frågat om en förälder med liten bebis fick boarda lite i förväg. Vilket vi alltså inte fick. Hos SAS!!
Flighten var dessutom försenad men en äldre kvinna som behovde ringa och meddela därhemma att hon skulle måsta hämtas upp senare, fick inte låna någon telefon (hon fick låna min). Igen, hos SAS. Ryanairs personal var raka motsatsen vid alla tillfällen.
Kanske jag hade tur/otur just den gången men jag minns det mycket väl....![]()