Flygbur till hund

MrsScabtree

Trådstartare
Jag skulle behöva redig hjälp här nu..jag skulle behöva ha en flygbur till hund-men vill helst inte köpa då det är förbannat dyrt i den storleksklassen jag behöver. Finns det något ställe som hyr ut?
Eller måste jag helt enkelt köpa en? Jag har kollat på blocket mm..
men antingen är dom för små eller finns på helt fel ställe i landet.
Huu..

Allt tips mottages tacksamt!

Ni som flugit med hund i lastutrymmet förr..hur har det gått?

Sv: Flygbur till hund

Jag kan inte hjälpa med var man kan hyra flygbur, men de av mina som flugit i lastutrymme (inte med bagaget åker de) har det gått utmärkt för.

Nej, det har jag inte haft. Har heller inte hört talas om någon som haft det på någon hund.

Har även flugit med hund som handbagage och de jyckarna har sovit mest hela flygresan ;)

Tja, du hade gärna fått låna min bur om det inte vore att den stora är en ihopfällbar tyg bur, och den lilla är en plats/galler bur till katten:angel:

Vilken typ av bur måste det vara? Kan det vara en i enbart galler(med skynke) eller en sån där riktig plast transportbur?

Tja, du hade gärna fått låna min bur om det inte vore att den stora är en ihopfällbar tyg bur, och den lilla är en plats/galler bur till katten:angel:

Vilken typ av bur måste det vara? Kan det vara en i enbart galler(med skynke) eller en sån där riktig plast transportbur?

haha tack, nej det måste vara en såndär redig tjosan med plast och hela kitet surru! Dyr...

Åh, då känns det ännu mer onödigt att köpa en sådan för bara det ändamålet-vad mer kan man göra med den annars liksom?
Annars hade det bara varit att gå till djuraffären och köpa en redlig gallebur för inte en så stor peng..

Hmm...

Finns det inga andra bolag som flyger den sträckan som har sådana burar att hyra? Måste ni flyga? Går det inga tåg? *kugghjulen måste oljas in snart såsom jag tänker nu*:p

Ar hunden for stor att aka som handbagage eller ar det inga hundar i kabinen som galler?

Åh, då känns det ännu mer onödigt att köpa en sådan för bara det ändamålet-vad mer kan man göra med den annars liksom?
Annars hade det bara varit att gå till djuraffären och köpa en redlig gallebur för inte en så stor peng..

Hmm...

Finns det inga andra bolag som flyger den sträckan som har sådana burar att hyra? Måste ni flyga? Går det inga tåg? *kugghjulen måste oljas in snart såsom jag tänker nu*:p

Jo..men tåget tar 14 timmar till Norrland :cool:
Bil tog 25-27 timmar...:eek:
Flyg 50 minuter och dessutom myyycket billigare..Huu..

Jo..men tåget tar 14 timmar till Norrland :cool:
Bil tog 25-27 timmar...:eek:
Flyg 50 minuter och dessutom myyycket billigare..Huu..

Whaaaaaaaat??!!??:eek:
Alltså hur långt bakom Jesus rygg är det egentligen?
Min bror bor i Norrland, inte fasen tar det så lång tid för honom att komma hit...:crazy:

Any way-hoppas isåfall att buren Gnist tipsade om duger/passar.:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 760
Senast: Nota
·
Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
580
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 470
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
853
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka