Flyinge hingstvisning 17 mars

Sv: Flyinge hingstvisning 17 mars

Om man seminerar på Färs och Frostahallen så kostar det 500 kronor med hingst i PS och partners program, 1500 för externa hingstar, veterinär: 1800 AI/TAI, 5000 kr FAI, dessa priser står det inget om momsen på men för uppstallning 140 kr/dygn utan föl, 160 kr dygn med föl är det inkl. moms. ( det är billigare än 2011).
Transport sperma från Tyskland 90 euro inkl. vet.intyget ( moms??).

2011 var avgifterna på samma station veterinär AI/TAI 1800 ex. moms, stationsavgift 500 kr ex moms för hingst i Flyinges regi, uppstallning sto+föl 195 kr+moms/dygn, skick från Tyskland inkl. vet intyg 100 euro/skick ex.moms

Det är i alla fall inte dyrare än 2011, men sedan har de i stort sett bara skickhingstar om jag förstått det rätt, och det kan ju bli dyrt för själva skicken.

Själv tycker jag att det känns lite nonchalant mot stoägarna att inte kunna presentera sina hingstar på Flyinges hemsida ..... Utan kastat ut en Pdf fil och sen ska man vara nöjd över den presentationen och själv leta vidare efter filmer på deras andra egna hemsidor .

Känns inte för mig som en bra och seriös marknadsföring .

Mia

Ja jag håller med dig om detta, blev väldigt besviken på det faktiskt.

Ja det känns dyrare med tanke på att man betalar direkt för PS hingstar och inget vid, som det var förut levande eller 90 dygn

Är så glad att jag har en Shooting star unge här hemma i hagen! Imorgon ska jag fota gärnet och förhoppningsvis kunna se likheter och olikheter! Är även grymt nyfiken på om han stationeras på flyinge och vad han kostar... Kanske en repris och hopp om ett stoföl :)

Han är i tyskland fram tills april eftersom deras säsong börjar tidigare än vår.

KL

Enligt vissa bilder på hingstarna som nu kommit till Flyinge så är Sir Donnerhall I där. Ngn som kan bekräfta eller dementera? :) En dröm för mig om han visas (även om jag är hopptyp). Han står ju inte på den officiella visningslistan.

KL

Enligt vissa bilder på hingstarna som nu kommit till Flyinge så är Sir Donnerhall I där. Ngn som kan bekräfta eller dementera? :) En dröm för mig om han visas (även om jag är hopptyp). Han står ju inte på den officiella visningslistan.

vad för bilder ?

Såg dem igår (några), Diarado var verkligen jättefin! Balou såg ut som björnen Baloo bredvid ;), även om jag gillar honom jättemycket.

Ha ha Flyinge på fejjan :) Facebook är bra till mycket Tack Grandezza.. Mia

*kl*

Hemkommen och är överlycklig att jag fick se Sir Donnerhall live :love:

För att inte tala om alla andra med Tailormade´s Attention, Diarado och Cabachon. Vilket tryck i visningen och inte en enda stund av dötid!

De kan verkligen detta med hingstvisning. Det roliga var att många av hingstarna visades på vanligt tränsbett.

Jag har filmat en hel del men glömde ju att skriva upp ordningen på hingstarna :crazy:

Haha, tänk på oss då igår som inte visste vilka de var - vi fick sitta med katalogen och försöka lista ut med hjälp av hur långt upp på benen de var vita ;).

Dagens wow var Skovens Rafael, vilken häst!
Jag gillade också Bordeaux och Shooting Star.
De Noir var inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Och dagens besvikelse var Sir Donnerhall... Inte ens flashiga strålkastarljus gjorde honom roligare.

Dagens wow var Skovens Rafael, vilken häst!
Jag gillade också Bordeaux och Shooting Star.
De Noir var inte riktigt vad jag hade hoppats på.
Och dagens besvikelse var Sir Donnerhall... Inte ens flashiga strålkastarljus gjorde honom roligare.

Tänk vad vi kan tycka olika :D Jag bara älskade Sir Donnerhall, tycker allt är fint med honom och ffa går han i sådan super balans.

Skovens Rafael var riktigt fin

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Årets skattebesked
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka