Bukefalos 28 år!

flytningar/läckage hos hund..

bengeten

Trådstartare
Hoppas de finns några hundkunnigt folk vaken den här tiden...:crazy:

Upptäckte att min kastrerade medelålderstik lämnar fläckar på golvet efter sig. Hon slickar sig grymt mycket mellan bena och se besvärad ut.

Det är så att hon under 2 gånger på kort tid fått 2 olika antibiotika för att få bukt med sitt inflammerade tandkött. Flagylen fungerade inte alls... å efter de så upptäckte vi första gången att hon verka irriterad och droppade lite så de blev ett nytt besök. Under denna tid före/under/efter flagylkuren drack och kissade hon kopiösa mängder.

Förklarade symtomerna för veterinären och att jag var 100% säker på att hennes drickande och kissande hade att göra med tandköttsinf. (liknande problem förra ggn). Nu bad jag om en antibiotika som hjälpte på en gång för 2år sedan på ett annat ställe. fick clindabuc utskrivet.
Hunden slutade hinka i sig vatten samt droppa med nu efter kuren har slutat, slutade i tisdags. Så har hon åter börjat läcka :'(

Kan en hund tex få svamp i underlivet av antibiotika? eller kan hon ha blivit inkontinent på äldre dar:(
 
Sv: flytningar/läckage hos hund..

Hos kastrerade tikar är det inte helt ovanligt med inkontinens. Det finns hormontabletter som kan hjälpa. Vår kastrerade gamling hjälpte det dock inte på, så vi får stå ut med ett visst läckage. Mycket skölja blir det...:crazy:

Tilläggas bör kanske att vår tik kastrerades som 2½-åring och det var först i 10-års åldern som hon började läcka.
 
Sv: flytningar/läckage hos hund..

Raderat inlägg
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 758
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 366
Senast: Sol
·
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns...
2
Svar
25
· Visningar
3 050
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp