Flytt av icke trafikregistrerad arbetsbod

Minett

Trådstartare
Vi funderar på att köpa en begagnad arbetsbod på hjul för att bygga om till hönshus och har hittat ett intressant objekt som är uppställt några mil härifrån. Boden har drag för bil och är en 30 km/h vagn, men är inte trafikregistrerad. Vad gäller om vi ska flytta den från nuvarande uppställningsplats hem till vår gård? Måste den trafikregistreras för att få dras på allmän väg? Eller finns andra sätt?
 
Vi funderar på att köpa en begagnad arbetsbod på hjul för att bygga om till hönshus och har hittat ett intressant objekt som är uppställt några mil härifrån. Boden har drag för bil och är en 30 km/h vagn, men är inte trafikregistrerad. Vad gäller om vi ska flytta den från nuvarande uppställningsplats hem till vår gård? Måste den trafikregistreras för att få dras på allmän väg? Eller finns andra sätt?

Att dra den med en traktor borde vara tillåtet men jag absolut inte säker på det.
 
Se för din egen skull till att dragfordonet har motor och totalvikt som matchar arbetsboden.

Samt att kultrycket är normalt, typ 75kg (eller vad dragbilen nu vill ha). Kan mätas med vanlig badrumsvåg. Lägg i så fall en plankstump på, som får fördela vikten så vågen inte böjs på mitten (!)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 338
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 582
Senast: kma
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 365
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 791
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp