flytta knästöd?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gazira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 712
G

gazira

är det möjligt att flytta knästöden på en vanlig läder dressyrsadel?

Jag har en morris and nolan som ligger kanon på hästen och jag tycker att den är jätte skön men det känns inte som jag når fram ordentligt till knästöden och även min tränare höll med om att jag skulle behöva ha stöden lite längre bak/större stöd.
sadeln är endast 16" så den är inte för stor i övrigt (tror jag?!? :confused: jag är ju en vuxen människa, jag ska väl inte behöva ha en 15" sadel?) den känns väldigt lagom i sittsen iaf.

tacksam för svar

Sv: flytta knästöd?

Visst är det möjligt. Jag har själv bytt ut knästöden på min ena hoppsadel och gjort nya mindre stöd som sitter annorlunda.

Ta med sadeln till en sadelmakare och förklara så går det säkert att lösa.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 290
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 319
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka