Foder i regntäcke?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mount Never Rest
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 890
M

Mount Never Rest

Jag letar efter ett nytt regntäcke åt min kille och ser då att många regntäcken är fodrade med 100g fodring...
Det jag undrar är: Värmer det fodret något?? Helst vill jag ha ett utan foder men jag blev ganska förtjust i ett som hade just 100g foder, men det går inte om han blir varm av det...
Jag föredrar ett "kallt" täcke och om det behövs lägga ett fleece under... :crazy:

Sv: Foder i regntäcke?!

Om man jämför med sig själv...
När man har en tunn regnjacka helt utan foder så kyler ju den när det regnar.
Har man å andra sidan ett tunnt foder (ex 100g) så kyler det inte.
Ett så tunnt foder som 100 g värmer så lite så att du inte behöver se det som värmande.

Jag funderade också på detta och tog till slut ett med 100 g foder. E jätte nöjd. 100 g e inte mkt, ta det!! ;)

Det är nog bättre med lite foder. Jag har ett vattentät sommartäcke som är helt ofodrad, och regner det på det så att det blir blött på utsidan blir hästen ISKALL på rumpan :crazy: Samma hur varmt det är ute nästan...

Tack för era svar!!
Då tänker jag istället välja ett som har ett litet foder så behöver han inte bli kall men ändå inte varm :D

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: ako
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 354
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka