Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad finns det för några foder som innehåller mindre kolhydrater?
Står det på innehållsförteckningen?
Massor med tips tack![]()
Han är dessutom känslig mot korn/stärkelsen i korn och Dynavenan hade varken korn eller havre i sig.
Nu går han på Krafft Grund + Sport, hösilage och i stor gräshage hela dagarna.
.
Nej jag har pratat med en vet. om min hästs mystiska åkomma/beteende etc.
Han är noga utredd på klinik och inga fel hittas etc. Så berättade jag iallafall allt för denna vet/tandläkare när han fixade tänderna på hästen.
Han frågade om hästen hade onormala svettningar och det har han i det fallet att han svettas väldigt lätt och väldigt mycket.
Han förklarade att hästar med mycket nerv lätt kan ha muskelproblem sas, det blir som en light light korsförlamning p.g.a. en kemisk reaktion i kroppen som överproducerar något slags ämne. Detta hos hästar med mycket nerv som sagt.
Och drar man ner på kolhydraterna minskar man den kemiska reaktionen avsevärt. Och jag vill ju att min häst ska få bästa möjliga förutsättningarna så jag vill prova den här vägen.
Det ska ju inte vara så att det inte är några kolhydrater, men mindre.
Fick tips om mat som t.ex. fånghästar äter innehåller mindre kolhydrater, nu vet jag inte om det stämmer men det är enda tanken jag har att gå på nu.
Har kollat Krafft, Spillers, Salsa, Edel, Hippo och Dynavena och närmsta möjliga hittar jag i Dynavena Activ Cool av vad jag kan läsa mig till
Han är dessutom känslig mot korn/stärkelsen i korn och Dynavenan hade varken korn eller havre i sig.
Nu går han på Krafft Grund + Sport, hösilage och i stor gräshage hela dagarna.
Hoppas någon förstår mitt svammel.
Men, hmm... Jag tycker hästen i fråga funkar bäst på sommaren - det är varmt, han går på gräs, är ute länge etc, han äter inte lika mycket inne och får mycket morötter nu i kraftfodret för att få något.
Däremot trodde jag att jag skulle hålla mig borta från betfor... Hmm, ja nej det börjar bli så förvirrande detta, ska ringa Krafft's foderrådgivare idag!
Tack för svaren!