Foder råd

Jag tror verkligen inte på det här med massor tillskott för att lösa problem. Det är alltid något annat som är bakom "problemen" även om det inte är en problemhäst. Vissa hästar har smärta, men i många lägen handlar det om träning och relationen, vissa hästar är mer känsliga, men dom kan bli tryggare vid rätt träning. Om man vill lösa problemen så hade jag undersökt saken, många hästfolk vill inte se över sina metoder eller träning (nu säger jag inte det är så för dig, men bara en attityd jag stött på många gånger), "för dom vet bäst" men där finns absolut hjälp att få, men då måste man vara villig att se över "sig själv" så att säga. Har själv fått tänka om massor med min förre häst och många av våra problem va smärtor eller jag som inte hade rätt kunskap, så gjorde fel, fast jag hade haft hästen innan, ridit in hästar och ridit sedan barnsben. Kanske mitt inlägg inte är "intressant" men då är det bara att "hoppa över det" ;)
Tillskott av magnesium fungerade i allafall klockrent på vår häst när han plötsligt började se spöken i vartenda hörn från att varit världens snällaste.
Var inga problem i ridningen utan bara att ta sig från stallet till ridhuset/banan/hagen.
Efter ett par dagar var han tillbaka till sitt vanliga jag igen.
 
Tillskott av magnesium fungerade i allafall klockrent på vår häst när han plötsligt började se spöken i vartenda hörn från att varit världens snällaste.
Var inga problem i ridningen utan bara att ta sig från stallet till ridhuset/banan/hagen.
Efter ett par dagar var han tillbaka till sitt vanliga jag igen.
Men är ju stor skillnad på plötsligt ändring i beteende och en häst som "alltid varit så" enligt mig :) om en häst plötsligt ändrar beteende är ju något fel, så då är det helt rätt. Men som sagt, det andra inlägget jag skrev är född av jag ser många människor som hellre vill köpa dyra tillskott än ändra på sin träning, vart rätt träning hade gett bäst effekt. Det betyder dock inte att vissa hästar inte kan ha underskott, som du sa själv har din varit världens snällaste innan, så då är det skillnad :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Hej! Har en ridtravare född 09, sto som behöver gå upp i vikt. idag äter hon: 8kg hö med bra värden 2,5 kg lucern 20ml potatisprotein...
Svar
18
· Visningar
1 258
Senast: Dopy
·
Foder & Strö Jag är medryttare/fodervärd för en en connemara som är 9 år. Han är relativt bra musklad och går på lösdrift året om, just nu efter...
Svar
7
· Visningar
903
Senast: Modest
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 818
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp