Foder till äldre häst??

Lillatrotter

Trådstartare
Hej på er

det finns säkerligen samma fråga på forumet redan men jag tycker det är lite krångligt o söka så därför skriver jag en egen tråd =)


Vi har precis köpt en äldre häst hbl med fullblod i, denna häst är straxt under 170cm omusklad speciellt över ryggen och bakdelen, lite häng (mage)
vi har gjort ett igångsättnings program ridmässigt men jag undrar om ni ger/har gett era hästar något speciellt foder el tillskott för att hjälpa påbyggnaden??


Visst är det muskler han behöver bygga, men jag skulle vilja ha lite mer (fett) upptill och inte under magen ;)


Just nu så äter han hösilage, krafft grund, betfor, e-vitamin, miner blå, och gluckosamin.


Är inte ute efter några elaka kommentarer osv, utan om du har några bra tips/råd dela gärna med dig =)
 
Sv: Foder till äldre häst??

Det låter som om han har fått för lite protein i sin foderstat. Men eftersom du har analys så räkna på vad han får.
Äldre hästar och hästar som ska bygga muskler behöver mer protein.
// Linda
 
Sv: Foder till äldre häst??

tack för ditt svar,
skall kolla upp vad den säger, vad är normalt/skall dom ha? (protein)
 
Sv: Foder till äldre häst??

Lucern och sedan finns det ett foder speciellt till äldre hästar som jag tycker är bra - mustang senior.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst. Hen har tidigare ätit speciellt seniorfoder ( Dodson o Horrell 16+) som innehåller div nyttigheter för äldre...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Har lite funderingar på foder. Har en nätt dam på 450kg och 162hög. Hon är väldigt svårfödd och har därför svårt att få upp och...
2
Svar
33
· Visningar
2 031
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, min häst är ganska så mager, man ser revbenen. Han får fritillgång till hö, 1 liter müsli original och lite över 1 liter lucerne...
Svar
6
· Visningar
1 714
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag vill gärna ha tips på foder till äldre häst. Vad fodrar ni med? Funkar det bra? Min häst är 18, rids regelbundet. Jag har mest...
Svar
15
· Visningar
1 731
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp