Karin87
Trådstartare
Hej!
Lägger tråden här då det handlar om foder till ISLANDSHÄST! Så jag hoppas det blir rätt ändå...
Jag har fått hjälp med foderstat från Kr**ft foderrådgivning till min isis. Men börjar fundera på om han får för mycket kraftfoder...
Blir lite halvt orolig om han får fel foder...men jag intalar mig själv att det är ju faktiskt profisionell hjälp jag fått. Men när folk här på buke börjar tala om att icke-tävlingshästar kanske bara behöver grovfoder så...*hmm*...ja, jag vet inte.
Men ni som är hajja på foder...vad tror ni om detta?
Min isis (lite tjock) står inne under natten, ute på dagen...Får just nu: 6 kg hö/dag
ca 1 kg groov/dag
ca 0,3 kg lusern/dag
+ ishavsalger pga eksem och lite vitlökspulver nu och lincubes nu lr vad det heter, för han är lite glupsk och kan tänka mig att han får i sig lite gegga och jord nu.
Men vad tycker ni? Överdriver jag min oro eller? Eftersom han är eksemhäst är ju fodret väldigt viktigt!
Hoppas nån kan hjälpa!
Kanske någon annan som är duktig på att räkna foderstater annars?
Vänliga hälsningar Karin
Lägger tråden här då det handlar om foder till ISLANDSHÄST! Så jag hoppas det blir rätt ändå...
Jag har fått hjälp med foderstat från Kr**ft foderrådgivning till min isis. Men börjar fundera på om han får för mycket kraftfoder...
Men ni som är hajja på foder...vad tror ni om detta?
Min isis (lite tjock) står inne under natten, ute på dagen...Får just nu: 6 kg hö/dag
ca 1 kg groov/dag
ca 0,3 kg lusern/dag
+ ishavsalger pga eksem och lite vitlökspulver nu och lincubes nu lr vad det heter, för han är lite glupsk och kan tänka mig att han får i sig lite gegga och jord nu.
Men vad tycker ni? Överdriver jag min oro eller? Eftersom han är eksemhäst är ju fodret väldigt viktigt!
Hoppas nån kan hjälpa!
Kanske någon annan som är duktig på att räkna foderstater annars?
Vänliga hälsningar Karin