S

Suprize

Tror det är rätt mycket protein i vårat hösilage, i förhållande till energi mm... För när jag räknar ut foderstaten kan jag få det att stämma ganska så bra, utom just på proteinet, då det ligger på ca +25..!! Är det alldeles för mycket eller funkar det?!
Han får även lätt gallor över natten -kan det bero på att han får för mycket protein?!
Hittar inget kraftfoder med mindre protein och han kan inte gå fullt på havre, då blir han tossig... :confused: :crazy:

Kan man ge hästen så den går på +5-6 i energi..? Om den inte går upp i hull?

Och hur ska det ligga ungefär när det gäller Ca och P..Något förhållande mellan dom två?

Tacksam för svar
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 552
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 611
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 792
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 603
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp