Foderautomat till katt

@Ainon @Alexandra_W nu har min cat mate c3000 kommit och jag har programmerat och provat den.

Himla smidig fiffig sak ! 😄👍

Dock blev det uppenbart direkt att jag behöver en till 😂
Olof och Svante drog 5 meter första gången de hörde ljudet men kom tillbaka direkt. Svante var först fram och sen vaktade han skålen med portionen så Olof vågar inte tränga sig fram 🐱

Ska klicka hem en till .

Jag skruvade fö enligt möjligheten som finns fast min i en träplatta så katterna inte kan välta den eftersom den väger typ noll.

Tack igen Alexandra för tipset ! Jag gillar’n mycket och det underlättar massor ang att inte bli låst/måsta skynda hem när man har missar som inte kan ha fri tillgång 😄
 

Bifogade filer

  • 64AF6010-3498-46CA-B15E-5C24DF03858A.jpeg
    64AF6010-3498-46CA-B15E-5C24DF03858A.jpeg
    156,4 KB · Visningar: 22
@Ainon sen ang inbrottsäkerheten : locket är förvisso låst med en ”kläpp” men väldigt lätt att knäppa loss för en lite uppfinningsrik katt enligt min bedömning. Men tänker att det går att lösa om det skulle bli problem med silvertejp om inte annat 😎 man behöver ju inte in och öppna behållaren ofta eftersom den rymmer så mycket mat !

På youtube finns fö en film på en katt som lärt sig öppna 😎

 
Och skäms på mig ser jag, som missat att @Ainon sen tidigare redan investerat i en annan automat 😳

Ursäkta ! Inte följt tråden alls utan bara sökte fram den igen när jag tog upp tipset på automat och ville fråga vidare om just den modellen, och då missade jag att läsa bakåt ...
 
@Ainon @Alexandra_W nu har min cat mate c3000 kommit och jag har programmerat och provat den.

Himla smidig fiffig sak ! 😄👍

Dock blev det uppenbart direkt att jag behöver en till 😂
Olof och Svante drog 5 meter första gången de hörde ljudet men kom tillbaka direkt. Svante var först fram och sen vaktade han skålen med portionen så Olof vågar inte tränga sig fram 🐱

Ska klicka hem en till .

Jag skruvade fö enligt möjligheten som finns fast min i en träplatta så katterna inte kan välta den eftersom den väger typ noll.

Tack igen Alexandra för tipset ! Jag gillar’n mycket och det underlättar massor ang att inte bli låst/måsta skynda hem när man har missar som inte kan ha fri tillgång 😄

Härligt att du är nöjd. Mina har faktiskt aldrig vält sina men smart med plattan.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Finns det någon härinne som har förslag på torrfoder med högt energiinnehåll som mitt magra hundskrälle skulle kunna tänka sig att äta...
2
Svar
29
· Visningar
2 389
Senast: Sesca
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp