Foderautomat

KesoNeso

Trådstartare
Är det någon som använt/använder foderautomat till sin hund och som kan tipsa om vad man ska tänka på vid köp av en sådan.

Vår hund skulle behöva få mat lite tätare, så jag funderade på att köpa en foderautomat, men när jag började googla lite nu så finns det ju en hel uppsjö......

Så vad finns det för för- och nackdelar att tänka på, kan någon rekommendera någon speciell modell som verkligen är bra?
Priset spelar inte så stor roll om den bara funkar som den ska.
 
Jag har en enkel modell med två fack som ställs in på tid med en timer (äggklocka) och drivs av batteri.
Funkar bra för mig och hunden då hon behöver mat på bestämda tider och jag kan vara iväg en stund utan att det stör mattiden, pris typ 200kr
 
Jag har en enkel modell med två fack som ställs in på tid med en timer (äggklocka) och drivs av batteri.
Funkar bra för mig och hunden då hon behöver mat på bestämda tider och jag kan vara iväg en stund utan att det stör mattiden, pris typ 200kr

Är du nöjd med den, funkar det bra?
Är det något du kan komma på som du tycker saknas så i efterhand eller annat du tänkt på?
 
Fungerar bra tycker jag för vårt behov.
Vissa dagar har hjälpsam hund försökt bryta sig in och då lyckats skruva upp tiden på timern (2gånger på 2år)
 

Bifogade filer

  • Foderautomat.jpg
    Foderautomat.jpg
    12,5 KB · Visningar: 4
För små hundar/dvärghundar kan den funka, om hunden är i storlek som en katt eller lite större. Men inte större hund än så.

Håller med. Jag har ju samma modell till katt.
Även med en liten hund skulle jag säga att ska man ha den modellen behöver man säkerligen även med en mindre hund, använda automatens möjlighet att skruva /montera fast den i en stadig tung bottenskiva av något slag. Annars välter hunden den då automaten är både hög, smal och lättviktig .
 

Liknande trådar

Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 555
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 934
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 172
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp