• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Cheyton
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 367
C

Cheyton

Finns det någon som har en ritning på foderbord man kan bygga själv, ett sånt man har i hagen till hö och halm.
//Cheyton

Jag har tagit en EUR pall och satt på två st pallkragar omkring.....man man kan ju sätta hur högt man vill...tak har jag inget..

vi har tagit en gammal stor halmbal (stor som en "hösilagebal") och använder den som foderbord ( i vintras) det gick jätte bra.
Men annars är det väl typ bara bygga en "platta" med "galler" runt om,typ så att hästarna kan sticka in sin huvud där och äta, men ärligt talat skulle jag nog bara göra ett "bord" och lägga hsöilage där om jag i huvudtaget ens skulle ha ett foderbord.jag skulle i sånt falla göra ett sånt stadigt bord som är långt och "djupt"... nåja använd huvudet och bygg ett som du tror skulle passa er och era hästar! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 143
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 097
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
874
Senast: matson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka