F

Fjompas

Var så illa tvungen att byta foder till min lille valp, pga att det inte är någon försäljare som vet eller hört talas om fodret. Och smarta jag slängde säcken, så jag vet inte vad produkten heter (torrfoder).
Nu testade jag Doggy och ledsamt så har stackarn ont i magen och diarré.. Men avföringen blir fastare verkar det som.. Hur länge dröjer det innan magen "accepterar" det nya fodret?
(obs! Jag hade en burk som jag blandade med det gamla fodret).
Kanske tips på något vänligt foder mot känslig mage, som går och få tag på.
 
Hm, Doggy är inte speciellt bra överhuvudtaget åt små valpar med tanke på råvaror, energitäthet och smältbarhet...

Har du inte möjlighet att testa ett bättre juniorfoder, t ex Royal Canin, Pro Plan, Hills etc? Jag tror magen kommer må bättre då också :)
 
Det finns i stan, är det skonsamt mot magen då?
Kan iofs fråga de i djuraffärn.
 
Vilket märke som är bra för din hunds mage eller ej kan vara ganska knepigt att veta. Beror på VAD det är hunden reagerar mot! Jag skulle ha provat de vanliga märkenas juniorfoder innan jag börjar lägga pengar på svindyra veterinärfoder...
 
Köp ett bra foder(inte köpt i mataffären).....det tjänar du på i längden. Det är dyrare, men har en mkt högre smältbarhet. Blanda gärna i lite ris o kokt nötfärs om valpen är dålig i magen....det är milt o brukar lugna ner magen.

/Wera
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 187
Hundhälsa Jag har ju hört om hundar med järnmage men här hemma kämpar vi med att få till ett foderbyte utan att behöva leva med konstant diarré...
Svar
10
· Visningar
1 781
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 240
Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 805
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp