Bukefalos 28 år!

Foderhållare ute

kolblakkur

Trådstartare
Jag tänkte låta mina hästar få fri tillgång på grovfoder när de kommer hem från betet. Men då behöver jag något som kan hålla fodret på plats i hagen, eftersom jag inte kan köra ut en storbal. Det måste vara:

- lämpligt för shettisar
- kunna rymma minst 20 kg hösilage
- lätt att flytta, alternativt så billigt att det är ok att köpa två (två hagar)

Jag funderade på galler från en vattentank, men är lite orolig över att de ska få in benen :crazy:

Alla tips välkomna!
 
Sv: Foderhållare ute

Har man inte så många hästar fungerar gamla badkar väldigt bra. Om man ställer dem så de lutar lite mot avloppet blir et inte vatten i dem.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 273
Senast: Twirro
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 670
Senast: super
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 861
Övr. Katt En äldre kattdam har flyttat in hos mig. Hon är minst 20. En mycket liten och späd dam, som innan bott med två andra katter. De var...
2
Svar
26
· Visningar
1 942
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp