Fodermängd?

Johannasv

Trådstartare
Hallå! Undrar hur mycket en ung islandshäst ska ha i höväg?
Gör inget arbete med denna nu utan den bara är:-)
 
Helt omöjligt att svara på om du inte har analys på höet. Dessutom spelar även andra saker in, som hur stor den är, hur gammal den är, om den har tillgång till bete, om den går på lösdrift eller står på stall.
 
Mm jag skulle formulerat mej annorlunda förstås jag förstår att det beror på analysen .. Men hur mycket mer hö behöver en tvååring gentemot en 10 åring. Tänker att 10 åringen växer inte mer men unghäst behöver ju mat flr att oxå växa. Alla mina hästar går på lösdrift. Inget bete som ger näring längre...
 
För att bara hålla hullet behöver den ungefär samma som den vuxna hästen.

För att den ska växa och utvecklas på ett hållbart sätt behöver man ha koll att den får rätt proportioner mellan näringsämnena, och tillräcklig mängd av vitaminer och mineraler.
 

Liknande trådar

Hästvård Hallå, har märkt på sistone att min 18 åriga travare har börjat springa konstigt! Han blandar trav och tölt och har svårt att hålla...
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hallå! Undrar vad en normalviktigt till musklad swb på ungefär 165 borde väga. Normalfödd
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Hallå alla kunniga människor om Karlstad! Ska på konferens där, på Karlstad CCC, vilket hotell i närheten är bäst? Har såklart googlat...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: lil-sis
·
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp