foderponny, göra upp pris eller inte?

Rebecka83

Trådstartare
har sökt ett tag o nu hittat ett jätte fint shettis sto som jag ska ta på foder, till att börja med över sommaren... självklart skriver vi ju då ett fodervärdsavtal.
Det är väl i det närmaste bestämt att jag senare köper henne om allt stämmer o fungerar... så hur ska man göra då, ska men göra upp priset redan när jag tar henne på foder o skriva in det i avtalet eller ska man göra upp det senare?

Sv: foderponny, göra upp pris eller inte?

Jag hade nog tagit upp prisfrågan på en gång för o slippa ev obehag senare

Se till att ni är överens om priset nu och skriv in det i kontraktet.
Blir inte roligt för dig om dom sätter ett fantasipris när du fäst dig vid hästen. Disskutera fram ett pris idag så vet ni båda vad som gäller! :)

Det är ju inte ovanligt att en fodervärd rider upp hästen i pris, att då få betala för att ha matat och skött hästen samt tränat den (genom att priset gått upp 10000 kr under den tiden man haft hästen) är ju inte roligt.

Avtala ett pris innan foderperioden. Skulle hästen vara värd mindre när det är dax att lösa ut får ni ju i så fall pruta och hoppas att det går.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 485
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V