Foderstat till hund?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 042
E

Egonson

Är det någon här som har en noga uträknad foderstat till sin hund? Altså har uträknat hundens dagliga behov.
Bara en fundering :) :D
Jag ger mina hundar den mängd torrfoder som står rekomenderat på säcken, och den sort som de mår bra av.

Jag har räknat ut en foderstat efter hundens näringsbehov och fodrets innehåll. Det som står på säckarna kan ofta misstämma grovt! Har man ett billigare foder måste man oftast ge ÄNNU större mängd än det som står på säcken och dyrare foder tvärtom.

Oh, okej. :o
Då borde jag nog kolla över vad vovvarna äter. Så att de inte får i sig för mycket..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 312
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 544
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V