Bukefalos 28 år!

Foderstat till hund?

E

Egonson

Är det någon här som har en noga uträknad foderstat till sin hund? Altså har uträknat hundens dagliga behov.
Bara en fundering :) :D
Jag ger mina hundar den mängd torrfoder som står rekomenderat på säcken, och den sort som de mår bra av.
 
Jag har räknat ut en foderstat efter hundens näringsbehov och fodrets innehåll. Det som står på säckarna kan ofta misstämma grovt! Har man ett billigare foder måste man oftast ge ÄNNU större mängd än det som står på säcken och dyrare foder tvärtom.
 
Oh, okej. :o
Då borde jag nog kolla över vad vovvarna äter. Så att de inte får i sig för mycket..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
581
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 813
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp