Bukefalos 28 år!

Foderstat till hund?

E

Egonson

Är det någon här som har en noga uträknad foderstat till sin hund? Altså har uträknat hundens dagliga behov.
Bara en fundering :) :D
Jag ger mina hundar den mängd torrfoder som står rekomenderat på säcken, och den sort som de mår bra av.
 
Jag har räknat ut en foderstat efter hundens näringsbehov och fodrets innehåll. Det som står på säckarna kan ofta misstämma grovt! Har man ett billigare foder måste man oftast ge ÄNNU större mängd än det som står på säcken och dyrare foder tvärtom.
 
Oh, okej. :o
Då borde jag nog kolla över vad vovvarna äter. Så att de inte får i sig för mycket..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
  • Omröstning
Hundhälsa Sedan mellandagarna har jag märkt en markant skillnad i mängden hundhår på golven igen. Sommarpälsfällningen var absurd, jag fick...
Svar
19
· Visningar
3 013
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 664
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp