Bukefalos 28 år!

fodertrubbel... som vanligt!

Mammadutt

Trådstartare
Å hej och hå.
Min lilla dvärgpudel har kommit tillbaka, både underbart men sorgligt, hade verkligen hoppats han skulle trivas hos familjen han vart på prov hos. Men min lilla buse var för PÅ deras tik. Dom provade ge kastreringsspruta men han blev bara värre av den och dom ville ju inte chansa och ta honom och kastrera om det skulle bli oförändrat. Hur som hellst är min plutt hemma nu och jag har beställt tillskott från standardt ph-balans och Mage för att blanda i fodret.
Ger Precept foundation uppblött åt alla mina 3 monster :) men lilla Bobo skulle troligen behöva byta foder. Precept är det fodret han gått bäst på men han är fortfarande för mager.

Funderar på Standardts torrfoder men är även nyfiken på att testa fryst färskfoder. Vad har ni för erfarenhet av detta, speciellt till kräsna hundar med känslig mage? Vi har just flyttat till bostadsrätt så jag har stor frys att sätta fodret i nu, om inte annat får jag köpa en extra frys :D Funderar även kanske det är smartast att alla hundar får gå på samma, dom kanske alla skulle må bra av färskfoder?

Så berätta era erfarenheter, om ni ger annat än färskfoder, blandar ut med något.... vad man bör tänka på... Klass är väl det märket som är lättast att få tag i här uppe i Luleå men jag har även tittat på Bravo, dom ska visst ha lättdoserad mat i form av burgare.

Tacksam för svar!
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Jag tänkte genast på färskfoder, kanske en idé att prova det på lille Bobo ?
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Jo tänkte göra det, nu då jag läst på lite mer... frågan är vilket av dom jag ska prova... Klass verkar enklast att få tag i :)
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Vi har klass till våran hund. Han älskar det men det är lite jobbigt för man måste alltid komma ihåg att ta uppd et ur frysen men annars är det inge problem. Tycker du ska testa i alla fall. :d
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

hur ser förpackningarna/portionerna ut? måste man ta upp och dela och frysa in och hålla på? Ska köpa Klass på djuraffären i slutet av månaden då pengarna rullar in och testa ge det ett utav målen per dag och se om han får upp aptiten, hullet och inte reagerar negativt i magen.
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Klass har sit foder fryst i 500g "korvar". De skall konsumeras inom ett dygn från att de har tinats.

Mvh,
Duvan
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

typiskt så stora korvar..... pudeln ska som jag förstå det äta 200 g om dagen.... men dom kanske går att såga av? hihi
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Hej!
Satsa på Bravo, dom har styckfrysta burgare som väger 150 g st.
Lätt att dosera och inget kladd!
Kolla in: www.bravohundfoder.se
för en återförsäljare nära dig!
Lycka till!
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Rekommenderar Bravo även jag! Finns många återförsäljare runt om i landet, många gånger uppfödare av olika raser.
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

färskfoder är toppen! mina hundars magar har då aldrig varit så fina som när de fick det. tyvärr mådde späcklagret också bra så de blev smällfeta. men vilka pälsar de fick!
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Har alltid använt Klass till våra hundar och de har aldrig varit sjuk eller haft problem med magen. Det är ju lite grisigt att göra ordning och kanske svårt att använda om pyret ska ha så liten portion. Verkar bättre med det andra märket till dig. Lycka till.
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Jag skulle rekommendera färskfoder. Hjälpte min kräsna och magra hund otroligt bra! :bow:

Sen lär mig sig hantera fodret med dess alla rutiner.
 
Sv: fodertrubbel... som vanligt!

Hej där!
Jag tycker du ska pröva Bravo plus på din lilla kille. Har själv en dvärgpudel som var väldigt mager förr men är kanon fin i hullet idag. Tyvärr så kunde jag inte köra färskfoder ifrån början på min lilla kille pga höga levervärden men idag måste jag det för att han ska hålla hullet han äter inte torrfoder utan att man måste mata han, han kunde äta lite ena dagen sen inte äta på 3 dagar så veterinären sa nu att vi måste få i han mat 6 kört nu detta färskfoder på han sen innan jul & han har gått upp av det. Du kan även blanda lite havregryn i maten han blev jättefin av det. Jag vet hur pudlar är kräsna *ler* såå jobbigt. Men man får aldrig ge upp..
Kolla gärna in min killes hemsidan..

http://web.telia.com/~u38019840/Belloceans_Astounding_Aragon_Zafir.htm
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 345
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Mina hundar har tidigare fått VoH, sen har leveranserna strulat enormt på sistone så jag var tvungen att köpa annan mat och köpte då...
Svar
13
· Visningar
3 669
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag läste om någon som ger det fodret på ett annat forum, men hittar inte så mycket info. I stort sett hittar jag bara en nätaffär som...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Saybia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp