Fodervärd och kostnader!

linzan

Trådstartare
Har en fråga, jag ska lämna ut min ena pålle på foder och hon som ska ha honom tycker att vi ska dela på veterinärvården om det skulle hända nåt, såvida det inte är för att hon har varit oaktsam, men brukar inte fodervärden stå för veterinärskostnader? Vi står väl bara för försäkringen?
 
Det beror helt på vad ni kommit överens om innan, det vanliga är väl att fodervärden står för självrisken.

Mer 'vanliga' veterinärkostnader som raspning, vaccin etc. brukar fodervärden betala.

Om hästen däremot har en kronisk sjukdom kan det vara mer befogat att även ägaren betalar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 138
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 402
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp