Fodra ett regntäcke??

MorvanMorr

Trådstartare
Är det någon som, på egen hand, har fodrat ett regntäcke?

Jag funderar på om man kan sy fast en yllefilt mellan nylonfoder och yttertyg i ett regntäcke?

Någon som har tankar, idéer, tips?? Allt är välkommet! :idea:

Sv: Fodra ett regntäcke??

Känns som det blir billigare att köpa ett fodrat regntäcke eller ett ylletäcke och sätta under? I vilket fall, var noga med att inte sy i det yttre tyget, sömmar läcker som såll om dom inte tejpas ordentligt.

Jag har gjort det.

Hade ett gammalt regntäcke med nåt sorts nätfoder som var superäckligt.

Jag klippte bort det gamla fodret, utom längst ut, du måste ju ha lite kvar att fästa det nya i. Köpte två billiga fleeceplädar, klippte samma storlek som det gamla fodret och sydde dit istället.

Blev kanon! (Ska tillägga att detta var på den tiden när det knappt fanns färdiga fleecefodrade täcken.)

Så länge du inte syr i yttertyget bör det funka aldeles utmärkt. skulle isåfall sy bara en rak rygg och kors platta.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 064
Senast: Mabuse
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: Shixle
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka