Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Lillagoajag

Trådstartare
Ja, Hjälp.

Jag har träffat en kille i snart två månader och i nästa vecka fyller han år. VAD GÖR JAG?!!JNDNKJ :nailbiting:

Det är självklart att jag ska ge honom något, men jag vill inte att det ska bli för mycket - vi är ju inte tillsammans men vad är lagom?

Jag är en sån person som föredrar att ge bort upplevelser, så min tanke, fram tills några dagar sedan när jag freakade ur :D, var att ge honom en middag och bio-dejt. Det är något vi båda skulle uppskatta att göra (vi har varit dåliga på sådana "riktiga" dejter), men jag är rädd att det blir för mycket/för flickvänsaktigt? Han fyller inte heller jämt, och är inte alls exalterad för sin födelsedag så det finns liksom ingen anledning att ge honom nåt "stort", men vad är lagom? Vad kan man ge annars? Jag har nog faktiskt aldrig gett en kille (undantag kompisar) födelsedagspresent, än mindre någon jag dejtar (har alltid lyckats passa in det mellan jul och födelsedagar :p) så jag är helt lost.

HJÄLP.
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

En middag och bio/biljard/bowling eller något annat-dejt låter inte alls som "för mycket", du kan ju alltid tagga ned på "romansfaktorn" på restaurangen om du känner så. Är ju himla trevligt med någonting man själv kan njuta av också! ;)
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Jag tycker att en middag och/eller annan dejt-aktivitet är väl en jättebra idé, något ni kanske ändå skulle ha gjort.
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Haha! Jag avundas dig icke :D Jag har oftast inte gett bort några födelsedagspresenter efter så pass kort tid av dejtande, förutom till en person och det är min nuvarande pojkvän. Han överraskades med att vi gick på Cosmonova och såg en rymdfilm och sedan så bjöd jag på käk efter. Rätt enkelt och ostelt :)

Bio och middag låter därför helt rätt tycker jag, så länge du inte dyker upp i långklänning och tiara är det liksom inte för mycket :)
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Det låter väl bra? Vad brukar ni annars hitta på när ni träffas (du kallar ju honom "dejt")?

Annars kan man väl ge bort en flaska vin/lite roliga öl (om han gillar det), choklad och godis om det är hans grej, eller kanske ett presentkort på en tidningsprenumeration. Det är väl saker som inte känns särskilt "mycket", tycker jag?
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

*KL*

Tack för er input, usch vad svårt det ska vara då :p Känner just nu att bio+middag känns alldeles för mycket? Men vad annars liksom? ÅH VARFÖR ÄR LIVET SÅ SVÅRT? :crazy:
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Bara bio?:) tycker oxå personligen att båda delarna är för mkt för en dejt i 2mnd. Alt bjuda hem över lite mat + vin?
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Bara bio?:) tycker oxå personligen att båda delarna är för mkt för en dejt i 2mnd. Alt bjuda hem över lite mat + vin?
Men alltså vad gör ni med era dejter egentligen under de där två månaderna? :p Alla jag har dejtat har jag dejtat typ på samma sätt; vi har setts ute för middag och drinkar nästan varenda gång. Utöver det har vi setts för drinkar + utställning, museum + lunch etc, middag + någon föreställning. Mest drinkar och middagar dock. Klassiska dejter liksom, visserligen med sleep overs men ändå väldigt tydligt dejter och ingenting annat.

Vad gör man i två månader om middag + bio är over the top?
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Jag håller med om det de andra skrivit, att middag+bio låter bra, men förstår att du inte var så sugen på det. Kanske nån lightversion av det då? Bio plus fika hemma efteråt? Hemlagad middag och hyrfilm? Nått mer traditionellt "dejtigt" men inte dra på romans-faktorn som nån sa :p
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Vad gör man i två månader om middag + bio är over the top?

Det undrar jag också! Alltså du behöver ju inte bjuda honom på någon mastodontmiddag med någon kis som står och spelar fiol vid er sida, utan bara gå ut och käka på ett trevligt ställe och se en bra film?
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Här är en till som tycker att idén med middag & bio lät bra! :) Men jag förstår din noja. Men som sagt behöver man ju inte göra det till någon stor grej. Fråga om han vill äta något och under middagen säger du att du tänkt att ni ska på bio eftersom han fyller år?

Själv bjöd jag min på en teater han ville se och efter det köpte vi tillsammans grejer och gjorde en tårta ihop. Det blev väldigt lättsamt och lyckat och han blev glad. Då hade vi setts i ca 4 månader, varav det sedan ca en månad tillbaka hade blivit mer seriöst.

Lycka till och meddela hur det gick sen!:bump:
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

middagen skulle ju kunna vara på nån lokal pizza/kina-krog eller dyl, för att minska romantiken ytterligare :)
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Vad gör man i två månader om middag + bio är over the top?

Vi har lagat mat ihop, haft filmkväll, spelkväll typ. Vi läser samma kurs och ingår i samma kompis-krets så vi umgås ju även en del på det sättet (i skolan, på fester etc.) och oftast när vi träffas är det på eftermiddagen när vi typ går hem ihop, lagar middag kollar på film/pratar/spelar etc. tills vi somnar, typ :p Så vi har aldrig haft någon DEJT på det sättet att vi går ut och äter eller liknande. (Och nej, jag kan inte "dejta", såhär är det med alla killar jag träffar - inte för att jag klagar, men... :p )
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

Hade nöjt mig med att bjuda på bio efter hur du beskriver ert umgänge i ditt sista inlägg :)
 
Sv: Födelsedagspresent till en dejt, HJÄLP.

*KL*

Tack för all er hjälp!

Kan meddela att presenten (det blev ett "presentkort" på bio + nya underkläder på mig ;) ) blev en hit! :D :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 715
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 611
Senast: Tofs
·
Övr. Barn Det är ju en jättesvår ålder?! :nailbiting: Och ja, jag är ute i väldigt god tid, men för att försöka undvika att bli ruinerad så...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp