Födelsedagssånger

Takire

Trådstartare
Vilka födelsedagssånger finns det? Vet ni någon udda som inte så många kan?

Jag känner till "ja må du leva", "happy birthday", "med en enkel tulipan", "vad är det för dag idag" och en som jag vet att de sjunger i Madicken.

Nu skulle jag vilja ha tag i någon riktigt snitsig, fin och/eller rolig variant. Helst en utan fraser om att leva i hundra år eller liknande.

Kanske finns någon som hittat på egen och kan låna ut den? 😊
 
Måste det vara så att flera kan sjunga den tillsammans? När min mor fyller år så brukar jag sjunga en egenpåhittad sång, till någon melodi som är helt fel. Jag hittar alltså på allt i stunden, en gång sjöng jag någon sång om att hon fyllde år till Baby Shark-melodin :angel: Det kan bli precis hur galet som helst, och hon tycker det är hysteriskt kul varje gång.
 
Jag gillar babblarnas grattis låt 😁

”För att just du är så himla bra
Vi firar dig idag
Med ett sjudundrande hipp hurra
Grattis på din grattis-dag”
 
Den här måste jag alltid sjunga för min syrra när hon fyller år, annars är det tydligen inte födelsedag på riktigt. Hon är över 30 🤣

Happy birthday to you
You were born at the zoo
With the monkeys and the animals
And they all looked like you

Reservation för felstavningar.
 
Min far sjunger alltid tulipanen när vi fyller år, jag och syskon. Mina öron blöder varje gång för han är totalt jävla tondöv och han sjunger så falskt så man vet inte vart man ska ta vägen, det blir lite av ett trauma. Tack och lov så kan man ju hålla telefonen en bit från örat. När man va liten så vaknade man på morgonen och låg och väntade på att oljudet skulle börja 😂 man låg och höll för öronen när morsan och farsan sjöng i trappen. Båda lika tondöva 😂

Jag är numera fullkomligt allergisk mot födelsedagssånger. Jag hatar dom
 
Jag kan inte den exakt, men det finns en ganska kort som jag tycker om.

Nåt i stil med:
Vad är det för dag idag, vad är det för dag i dag? Jo, det är Kesonesos födelsedag, hurra hurra hurra.

Om någon kan den riktigt, eller vet om detta var rätt får ni gärna säga till :p
 
Jag kan inte den exakt, men det finns en ganska kort som jag tycker om.

Nåt i stil med:
Vad är det för dag idag, vad är det för dag i dag? Jo, det är Kesonesos födelsedag, hurra hurra hurra.

Om någon kan den riktigt, eller vet om detta var rätt får ni gärna säga till :p
Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag, för det är @KesoNeso s födelsedag! Hurra, hurra, hurra!

Tror jag. Är det den du tänker på?
 
Min far sjunger alltid tulipanen när vi fyller år, jag och syskon. Mina öron blöder varje gång för han är totalt jävla tondöv och han sjunger så falskt så man vet inte vart man ska ta vägen, det blir lite av ett trauma. Tack och lov så kan man ju hålla telefonen en bit från örat. När man va liten så vaknade man på morgonen och låg och väntade på att oljudet skulle börja 😂 man låg och höll för öronen när morsan och farsan sjöng i trappen. Båda lika tondöva 😂

Jag är numera fullkomligt allergisk mot födelsedagssånger. Jag hatar dom
Jag lovar att inte medvetet sjunga födelsedagssånger för dig :p
 
)Måste det vara så att flera kan sjunga den tillsammans? När min mor fyller år så brukar jag sjunga en egenpåhittad sång, till någon melodi som är helt fel. Jag hittar alltså på allt i stunden, en gång sjöng jag någon sång om att hon fyllde år till Baby Shark-melodin :angel: Det kan bli precis hur galet som helst, och hon tycker det är hysteriskt kul varje gång.

Absolut inte nödvändigt att flera kan sjunga den tillsammans 🙂. Jag och ev. en katt och en hund som ska sjunga och djuren behöver nog lite hjälp (eller? :D) av både mig och någon app 😅.
 
Tack allihopa 😊 nu har jag en hel del tips i alla fall. Vill gärna att det ska bli lite festligt och roligt. Behöver egentligen inte vara vackert (säger jag 😅).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 179
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 541
Senast: animalasia
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 691
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp