Bukefalos 28 år!

Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Åh va kul,Grattis!
Han ser fin ut,ska bli kul att se fler bilder.
Va han stor,är han ädel som min...
Ska det bara bli hingstar efter Ampere,hm
Monika på seminstationen fick oxå en hingst efter Ampere...
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

31030089.jpg
31030088.jpg
31030086.jpg


Ninja har den 27/5 fått ett svart stoföl. Fölet har stammen Faustinus- Royal Olymp- Davignon 2- Görlitz.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Här kommer premiärfölet i tråden! Callies fina hingst e Cornet Obolensky-Caretino-Carolus-Caletto. Fyra veckor tidig ut var han, men allt har gått bra!

30510016.jpg

Grattis, till dig som klarade honom, vi gjorde det inte.

Vårt elite sto fölade i går eftermiddag vid 16.00, och ut kom ett litet hingstföl, Chippendale ( Channon - Aphrodite ue; Feinbrand), ungefär 4 veckor för tidigt.
Men hans lungor ville inte riktigt, så 13,5 timme senare så lämnade han oss, och gick till dom gröna ängarna.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Den 23/5 kl 01.00 föddes det ett hingstföl i hagen. Eminent e VDL Empire 1115 (Emilion-Lord Calando-Ahorn Z) u. Kaligua 26910 (Calido I- Caletto I- Coriander). Här på bilden är han 4 dagar.

012.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Kvart över ett i natt kom den sista "prinsen" för i år.Det har som vanligt bara blivit pojkar här.Ni som får stoföl har ni något knep;)Han är brun med väldigt långa ben men lätt i typen.Han är en Holsteiner e Clarimo-som är en yngre bror till megastjärnorna Cassini I och II-Couleur-Cambridge:)Nu ska mamma semineras om med Casall om allt går som det är tänkt.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

nobelium2.jpg



nobelium1.jpg



Den 27 maj kl 05.05 föddes Nässlehults Nobelium e. De Goede Ree Metall RP 166
u. Nässlehults Nice Design RP 1272 ue. Aydin ox RP 121.

Brun med fyra vita fötter, stjärn, snopp och vit underläpp och vit bukfläck.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

I natt kom han äntligen, en vacker liten prins e. Magini - Panasso - Kaliber :)

pDjQTeuvH.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Artica har fått ett fint hingstföl e. Monte Bellini. Brun med bläs och fyra vita fötter.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Jag presenterar två tjejer på en gång:

Fullblod/frieserstoet Gazpara e. Darco vd Zuiderwaard u. Donna Nigra ue. Be My Chief. Född 16/4.

DSC_0015r.jpg


Arab/frieserstoet Gabbana e. Melle u. El Witesse ue. Eldorado. Född 30/5.

DSC_0045r-1.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

*kl*

Denali M e Damino SD-Quite Easy är född! Stor brun hingst med stjärn, snopp och vitt på alla fyra.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

*kl*

Imorse kom det ett långbent isabellstoföl med stjärn när jag var ute och morgonfodrade :D

Hon är e Vilja från Broaskog ue Blaer från Stenholmen och e Freyfaxi frá Thoreyjarnupi
29951_431506427914_770172914_5524941_5425635_n.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Igår 6/6 23:18 så fick mitt sto ett litet stoföl efter Flash Dancer IM - Davignon - Trubadur.

Jag hann vaka en hel timme faktiskt! (Hon står inte hemma hos mig).
Vi trodde inte hon skulle föla riktigt än, men jag hann precis upp och parkera husbilen, montera upp "egen" kamera, borsta henne och fläta svansen. Gick in i bilen, plockade fram cola och lite chips och slog på monitorn. Då började förvärkarna. Hon tyckte väl det var dax att passa på... :-)

Stoet är förstföderska, men allt gick jättebra. Fölis är dock en hel del windswept och behövde lite hjälp att stå kvar på benen när hon diade första timmarna. I morse travade hon runt i boxen i alla fall om än lite vingligt och hon tar sig upp själv utan problem. Hoppas det rättar till sig.

DSC00631.JPG


DSC00650.JPG
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

DSC00073.jpg


Stoet och familjens första föl, ett hingsföl född: 23.30 11 maj 2010
e: Belamour 1151
ue: Master 850
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Nu har bebis nr2 äntligen kommit! Brun med bläs (e: Lux Z u: Pauline MB) vet ej kön än mamma var så uppspelt att hon hade glömt att titta, bilder kommer senare!
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Nu har Sunshines föl kommit !

Ett litet stoföl, fux med bläs och sockar bak. En kopia av sin mor.
Pappan är Rimskij RW 104.

Bilder kommer
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Då har lilla Hedda MVG anlänt till världen!
Kl. 03.15 på dygn 326 fick Karisma e.Kaliber- Diamant- Herzog ett stoföl e.Highcruiser. Hon är stor och har väldigt långa & veka kotor bak, så det är mkt vingligt. Brun med stjärnämne och ngt vitt ben, tror jag...

Återkommer med bilder.
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Den 11:e maj föddes Camino e camaro ue Robin z Väldigt framåt och inte rädd för ngt:)
Picture357.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

NU!!!
Efter 1år och 5veckor kom så äntligen lilla Castilleja till världen.
Ca 15:30 idag kom hon.

e Careful

dsc04782_92708949.jpg
 
Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

var hon verkligen dräktig 1 år och 5 veckor?? fick ni sätta igång henne då?
 

Liknande trådar

Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 107
Senast: cirkus
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 051
Senast: anra
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp