Status
Stängd för vidare inlägg.
Utveckla? Detta är något som kommit under senaste tiden. Har haft veterinär och allt och ingen har påpekat något.
Jag sitter o funderar på vad jag ska kalla det,för långa kotor eller för veka eller både och.
Jag skulle vilja ta hen och lyfta i fonten för att sen ställa ner den igen korrekt,men det kan man ju inte på häst (vi gör så på hundutställning för att framstället ska vara rakt under bogen)
 
Jag sitter o funderar på vad jag ska kalla det,för långa kotor eller för veka eller både och.
Jag skulle vilja ta hen och lyfta i fonten för att sen ställa ner den igen korrekt,men det kan man ju inte på häst (vi gör så på hundutställning för att framstället ska vara rakt under bogen)
Långa håller jag med om men veka?
 
Sabelbent tror jag inte han är. Kan Vara bilderna som luras. Jag själv tänker mer på kotorna. Hästen ser inte på något vis märklig ut när man tittar på honom men det är något som gör att frambenen drar blicken till sig.
 
Jag tänker också långa veka kotor. På en av bilderna ser den sabelbent ut också men svårt att avgöra bara på en bild, han kanske står konstigt.
 
Håll han kort i tån , föl kan ju ändra sig när de växer för de trycker lite här och där . ser ut att vara tåvid vilket rättar sig när han breddar i bogen . men bilderna är svåra att se på , skulle vilja ha en mitt framifrån . hur ser han i rörelse ? han är ju väldigt smal i bringan så jag tror han rättar sig själv när han börjar bredda . jag tycker inte han är vek , lite långa kotor fram men det vill man ju ha på hästar som ska röra sig grant . hellre tåvid än spikrak när han kommer bredda sig sen . man vill inte ha en inåttåad häst .
 
Sabelbent tror jag inte han är. Kan Vara bilderna som luras. Jag själv tänker mer på kotorna. Hästen ser inte på något vis märklig ut när man tittar på honom men det är något som gör att frambenen drar blicken till sig.
Skulle vilja se honom i rörelse
 
Långa håller jag med om men veka?

Nä, tycker inte de känns veka. Långa som vinterhalvår dock. Tror du inte att det är längden som gör att det ser konstigt ut bara?

Tycker inte han ser sabelbent ut men kanske lite platta knän vilket kanske kan ge lite illusion av sabelbenhet tillsammans med långa kotor.

Däremot vet jag inte, som ju har begränsad kunskap om exteriör, om det är som jag tolkar det och om det rättar till sig med tiden.
 
Tyvärr räckte hon inte till, levde inte upp till de förväntningarna vi hade av den kombinationen, fick både sämre skritt och trav än sin mor tyvärr. Så hon är såld tillbaka till Sverige.

Tack så mycket!:bow::bump: :love:

Det är så roligt att läsa om dina fina hästar, både namnen och utseendet gör intryck! Vill du inte göra en liten redogörelse över vilka hästar du har hemma och hur planerna ser ut för dom och hur det har gått för de föl ni har sålt?
 
15356717_1531935176823594_503950589479539925_n.jpg
15338734_1531935153490263_6793952599604320136_n.jpg

Idag är Noella 6 månader, tiden går fort! Växer hyfsat men det som växer mest är manen!:p
Kan nästan tro att hon är korsning med islandshäst istället för ridponny/PRE!:D
Hon går fortfarande med mamma, men står själv i egen box några timmar på kvällen.
Låter dem vara i samma box på natten över nyår i alla fall, känns tryggast så. Om nu inte mamma protesterar innan!
 
Delade på mina för första gången idag under några timmar mitt på dagen (regnade som sjutton så skönt för dem o stå o torka lite). Mamman har börjat markera lite mot Flingan som är 6 mån nu när de får mat och då jag själv ska få tillökning om ca två månader kändes det att det var på tiden. Planen är att Flingan åker till nytt ställe, där hon får gå med ett till stoföl o några äldre på en lösdrift i början på januari, så jag har en månad ca på mig att få henne helt avvand.
Mitt sto kunde inte bry sig mindre av att hennes föl fick gå in i egen box, ställde sig o åt i lugn o ro o njöt av lugnet ;) Flingan gick runt o grävde o hade sig i några minuter innan hon insåg att maten va viktigare o fann sig sen helt till ro o verkade så nöjd så :love: Kunde inte varit mer nöjd med mina två tjejjer :heart
15439707_10154332219212672_59242474665248462_n.jpg

15338663_10154332296882672_7646476803118449626_n.jpg
 
Det är så roligt att läsa om dina fina hästar, både namnen och utseendet gör intryck! Vill du inte göra en liten redogörelse över vilka hästar du har hemma och hur planerna ser ut för dom och hur det har gått för de föl ni har sålt?

Moderatorn hoppar in och säger att den här tråden är för föl födda 2016 så det passar inte in i denna tråd.
 
Det är så roligt att läsa om dina fina hästar, både namnen och utseendet gör intryck! Vill du inte göra en liten redogörelse över vilka hästar du har hemma och hur planerna ser ut för dom och hur det har gått för de föl ni har sålt?
Tack så hemskt mycket! Som Görel skrev så blir det alldeles för OT, får försöka ta det någon annanstans ^_^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 554
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
842
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp