Status
Stängd för vidare inlägg.
Då börjar väl jag… En liten fripassagerare från Irland föddes för en vecka sedan, 19/3. Köpte mamman i höstas, visade sig vara dräktig i vintras. Vi själva har aldrig haft föl innan, men har läst allt jag kommit över för att vara förberedd. Allt har dock har gått fint, mamman, en 7-årig liten c-ponny, har kanske gjort detta förut 😊
6C675CE8-DB8F-4F98-84C7-04614EDCD9D3.jpeg
 
Då börjar väl jag… En liten fripassagerare från Irland föddes för en vecka sedan, 19/3. Köpte mamman i höstas, visade sig vara dräktig i vintras. Vi själva har aldrig haft föl innan, men har läst allt jag kommit över för att vara förberedd. Allt har dock har gått fint, mamman, en 7-årig liten c-ponny, har kanske gjort detta förut 😊Visa bifogad fil 87976
Sjukt söt ❤️
 
Mitt sto fölade inatt, de bor på ett "BB" så jag får vänta tills imorgon innan jag träffar dem.
Mamman köpte jag från banan i slutet av april förra året, hon var dräktig två veckor senare och nu kom ett urgulligt föl ur henne. Såå nöjd med mitt köp!
 

Bifogade filer

  • fölis.JPG
    fölis.JPG
    62,1 KB · Visningar: 491
Måste bara dela dn bild från ett av våra inackorderade ston som fick sitt första föl i år. Den där stunden när en förstagångsfölare träffar sitt föl för allra första gången är helt magisk❤️ Älskar det ögonblicket när det förstår att de fått en alldeles egen bebis.
 

Bifogade filer

  • FA29FBED-2943-405F-9CF0-16071A716CFA.jpeg
    FA29FBED-2943-405F-9CF0-16071A716CFA.jpeg
    439,4 KB · Visningar: 437
Då börjar väl jag… En liten fripassagerare från Irland föddes för en vecka sedan, 19/3. Köpte mamman i höstas, visade sig vara dräktig i vintras. Vi själva har aldrig haft föl innan, men har läst allt jag kommit över för att vara förberedd. Allt har dock har gått fint, mamman, en 7-årig liten c-ponny, har kanske gjort detta förut 😊Visa bifogad fil 87976
Åh herregud så söt! Nu blev jag verkligen akut fölsugen, tur att jag förhoppningsvis snart har två!
 
Mitt sto fölade inatt, de bor på ett "BB" så jag får vänta tills imorgon innan jag träffar dem.
Mamman köpte jag från banan i slutet av april förra året, hon var dräktig två veckor senare och nu kom ett urgulligt föl ur henne. Såå nöjd med mitt köp!

Lillskruttan är pigg, social och kavat. Kommer fram direkt och vill mysa. 4åriga mamman är som ett rutinerad avelssto, så skönt.
 

Bifogade filer

  • 6016E24B-1A81-44CE-8C0C-56DC9F2050F6.jpeg
    6016E24B-1A81-44CE-8C0C-56DC9F2050F6.jpeg
    363 KB · Visningar: 395
Då börjar väl jag… En liten fripassagerare från Irland föddes för en vecka sedan, 19/3. Köpte mamman i höstas, visade sig vara dräktig i vintras. Vi själva har aldrig haft föl innan, men har läst allt jag kommit över för att vara förberedd. Allt har dock har gått fint, mamman, en 7-årig liten c-ponny, har kanske gjort detta förut 😊Visa bifogad fil 87976
Det sötaste jag sett! 😭:heart
 
Idag har vi sorg då vi förlorade ett av våra älskade ston efter ett svårt felläge och efterföljande livmoderframfall😔.

Fölet lyckades vi mirakulöst nog få ut levande och min ständiga följeslagare, Schäferhunden Zigge, har nu tagit det som sin uppgift att passa den lilla moderalösa flickan. Han tar uppgiften på största allvar.
Djur alltså😭❤️
 

Bifogade filer

  • 68DCD971-B26B-4B60-9D8B-5474EA58ED31.jpeg
    68DCD971-B26B-4B60-9D8B-5474EA58ED31.jpeg
    277,9 KB · Visningar: 406
Idag har vi sorg då vi förlorade ett av våra älskade ston efter ett svårt felläge och efterföljande livmoderframfall😔.

Fölet lyckades vi mirakulöst nog få ut levande och min ständiga följeslagare, Schäferhunden Zigge, har nu tagit det som sin uppgift att passa den lilla moderalösa flickan. Han tar uppgiften på största allvar.
Djur alltså😭❤️
Så otroligt ledsamt ❤️. Det är en stor insats man har när man tar föl. Hoppas att ni kan hitta en ny mamma till den lilla. Tur hon har fina hunden så länge 😍. Verkar hon må bra åtminstone?
 
Så otroligt ledsamt ❤️. Det är en stor insats man har när man tar föl. Hoppas att ni kan hitta en ny mamma till den lilla. Tur hon har fina hunden så länge 😍. Verkar hon må bra åtminstone?
Ja, det är så ledsamt när det går såhär😔. Trodde verkligen inte fölis skulle vara vid liv heller men hon är stark och tuff.

Hon var medtagen igår, är lite prematur dessutom. Men efter 2 liter plasma, antibiotika, mängder med råmjölk samt mycket kärlek från Zigge (och mig☺️) så har hon tagit sig fint under natten och i eftermiddag kommer ett sto som förlorade sitt föl i förrgår. Håll tummarna för oss att hon vill ta hand om vår lilla tjej❤️
 
Ja, det är så ledsamt när det går såhär😔. Trodde verkligen inte fölis skulle vara vid liv heller men hon är stark och tuff.

Hon var medtagen igår, är lite prematur dessutom. Men efter 2 liter plasma, antibiotika, mängder med råmjölk samt mycket kärlek från Zigge (och mig☺️) så har hon tagit sig fint under natten och i eftermiddag kommer ett sto som förlorade sitt föl i förrgår. Håll tummarna för oss att hon vill ta hand om vår lilla tjej❤️
Åh, håller tummarna ❤️
 
Idag har vi sorg då vi förlorade ett av våra älskade ston efter ett svårt felläge och efterföljande livmoderframfall😔.

Fölet lyckades vi mirakulöst nog få ut levande och min ständiga följeslagare, Schäferhunden Zigge, har nu tagit det som sin uppgift att passa den lilla moderalösa flickan. Han tar uppgiften på största allvar.
Djur alltså😭❤️

Lite glädje i all sorg. Idag kom ett sto som sagt och efter lyckad ammabehandling är de två nu sammanförda med bästa möjliga resultat. Lillan som bara ätit flaska sedan födseln förstod ganska omgående hur juvret fungerar och har diat flera gånger❤️

Tack gud för kloka fina ston.
 

Bifogade filer

  • BD3F47A1-ED84-45F1-A578-33BCF85B1644.jpeg
    BD3F47A1-ED84-45F1-A578-33BCF85B1644.jpeg
    431,4 KB · Visningar: 378
Lite glädje i all sorg. Idag kom ett sto som sagt och efter lyckad ammabehandling är de två nu sammanförda med bästa möjliga resultat. Lillan som bara ätit flaska sedan födseln förstod ganska omgående hur juvret fungerar och har diat flera gånger❤️

Tack gud för kloka fina ston.
En till bild bara för att det är så ljuvligt att se❤️
 

Bifogade filer

  • B81E3A1B-91D2-4F4F-A0F6-93AD754FF6D0.jpeg
    B81E3A1B-91D2-4F4F-A0F6-93AD754FF6D0.jpeg
    484,9 KB · Visningar: 334
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
0
· Visningar
132
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Habina
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp