Bukefalos 28 år!

Föl foder

Sv: Föl foder

Precis när vi håller på att dela dom på heltid så att säga så får dom 50/50 med alfa och breed. Hippo alltså. Sen bara breeden.
 
Sv: Föl foder

Nu har jag inget föl längre, men då mina var föl, så gav jag dom Fibergi.
 
Sv: Föl foder

D & H Foal Mix som bas.
Detta kompletteras sedan beronde på grovfoder och det enskilda fölets behov med:
havre
lucern
Krafft grön plus
 
Sv: Föl foder

Vi ger våra föl:


Havre, kornkross, vetekli, betfor samt mineraler. Samma som fölet har ätit tillsammans med mamman
 
Sv: Föl foder

Våra föl får havre, kornkross, betfor, mineraler och morötter. B-vit till våren. Sedan kan det hända att vi kompletterar med luzern om vi ser att detta inte räcker!
 
Sv: Föl foder

Fri tillgång på hö och silage, Krafft Pluss Grön, Krafft Protein och en skvätt havre och betfor.
 
Sv: Föl foder

Tydligen ett dunderhö! Bonden som säljer höt sa uttryckluigen att det var mycket proteirikt detta år, har dock inte fått analysen än men den kommer. Men vi har fött upp hästar sedan -94 och har gett våra föl/unghästar likadant varje avvänjning och ingen har fallit ur eller blivit magra... Kanske har fantastiska bönder som säljer höt;)
Under senhösten och vintern samt våren får hästarna hösilage också. Vetekli innehåller en hel del proteiner också.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: nexxa
·
Hästvård Hur mycket gör det om hästen inte får i sig allt avmaskningsmedel? Blandade det i foder men vet inte om det inte dög eller om...
Svar
4
· Visningar
502
Senast: aglaonema
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 342
Senast: Jaasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp