fölet för stor

T

Tinderpunk

commemara + PRE hingst finns det risk att fölet blir för stor när väl fölningen är på g?? nyfiken
 
Kanske snarare risk för betäckningsskador då hingsten är så pass mycket större än stoet. Fölet däremot anpassar sig till moderns storlek så länge den är i livmodern.
 
Varför då? Ponnyston betäcks ju med halvblodshingstar och fölungarna kommer ut ändå. Är det stor storleksskillnad på hingsten, större, så används ju semin så betäckningen borde ju inte innebära något problem det heller.
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 150
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
920
Övr. Katt Jag och min dotter hittade troligen ganska nyfödda kattungar som en vildkatthona låg hos. Honan sprang iväg och hann inte stoppa min...
2
Svar
34
· Visningar
1 654
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp