Följetång

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker lite synd om mig själv faktiskt. Jag har haft tandvärk i en vecka nu :(. Jag har behandlat inflammationen med att rengöra ordentligt två gånger om dagen. Tandkrämen innehåller dessutom aloe vera vilket jag tycker borde inverka positivt. Efter noggrann sköljning har jag satt på Corsodyl, en bakteriedödande salva. Utöver detta har jag käkat smärtstillande antiinflammatorisk medicin, en billigare motsvarighet till Ipren.

Tyvärr har jag inte märkt av någon förbättring, även om jag läst att det kan ta tid innan det släpper. Ibland har det känts mindre och då har jag trott att det varit på väg att försvinna, men sen har det blivit värre igen. Det är framförallt efter varje gång jag varit där och petat med tandborste eller salva som det blivit värre. Jag har även haft ökad värk efter ridning.

Min ordinarie tandläkare som inte kan ta emot p.g.a. vattenskada i lokalen, tipsade om en annan tandläkare. Jag ringde dit idag. Där är det stängt fram till 4 januari :banghead:. Min tandläkare tipsade också om Danakliniken i Mörby men dit behöver man för det första remiss och för det andra har jag 45 minuter enkel väg dit. Att köra dit är en sak, men att köra hem efter en behandling är en helt annan sak. Att bara ta sig hem blir ju en utmaning i sig.

Så vad göra jag? Jag vågar inte ta av den antiinflammatoriska medicinen längre eftersom jag tagit det så pass många dagar nu. I stället tar jag Pamol (samma som alvedon). Dessutom bör jag trappa ner användningen av Corsodyl.

Jag ringde 1177 och de tyckte jag borde söka vård akut.

Fan, det känns förjävligt. Jag var visst tvungen att grina en skvätt också.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp