Fölvakt-internet

Sar

Trådstartare
Jag har just fått tag på en fölvakt med lcd-skärm som ska gå upp till 100 m trådlöst (stallägarens hus ligger 100m därifrån och de har internetuppkoppling). Nu undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla upp det som syns på lcdskärmen till internet?
På det viset skulle vi kunna vara fler som vakade och jag behöver inte sova fullt lika många nätter i stallet.
Någon speciell programvara i datorn? Vilken sorts sladd mellan skärmen och datorn?
Jag är ingen riktig hejare på datorer så jag är glad och tacksam för hjälp....:bow:
 
Sv: Fölvakt-internet

Du vill alltså ha ut kamera-feeden ut på internet.
Det beror ju på hur kameran kopplas upp, med vilket program, sen hitta ett program som kan streama ut bilden, antingen till en hemsida eller att man får koppla upp sig direkt mot deras dator mot en specifik port...
 
Sv: Fölvakt-internet

Kameran laddar automatiskt ut till lcdskärmen. Är det en AV-kabel som ska kopplas mellan kameran och datorn. Vilka program behövs och vilket kort i datorn? Finns det några "gratisprogram" för streamning?
 

Liknande trådar

H
IT & mobiler hejsan alla datorgenier!! hehe! själv är jag inte speciellt bra med det här med datorer. men jag har nu fått en bärbardator o tagit...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: hippolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp