Fölvisningstips

Status
Stängd för vidare inlägg.

piaida

Trådstartare
Hej, har någon något bra och konkret tips för hur man får ett föl att visa så bra galopp som möjligt vid en fölutställning? Hur träna?

Och om man ska köra långt till en utställning (15 mil) är det smartast att åka dagen innan och övernatta eller köra samma dag och anlända några timmar innan? Min tanke är att det visserligen är jobbigt att åka transport långt, men det är även psykiskt jobbigt att bo "borta" om man inte är van och man kan dessutom få träningsvärk dagen efter om man spänt sig i transporten dagen innan? Det gäller sto o föl på utställning.

Mycket tacksam för råd av nån som har erfarenhet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: sthu
·
Fälttävlan Hej! Hur tänker ni kring övernattning vid fälttävlanstävling? Åker ni alltid dagen innan när det är längre? Och vad räknar ni då som...
Svar
2
· Visningar
1 626
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 324
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp